Pieluszki Huggies wracają na polski rynek

Po latach nieobecności w Polsce firma dystrybucyjna BD Group ponownie buduje pozycję pieluszek Huggies w naszym kraju. - Mamy wielkie plany - deklaruje Hanna Hanieva, baby&child care brand manager Central Europe, dział marketingu, Kimberly-Clark. Na swoim profilu na FB marka ma już 6 mln polubień.

Producentem pieluszek Huggies nadal jest amerykański koncern Kimberly-Clark, który jesienią 2012 r. ogłosił sprzedaż marki papieru toaletowego Velvet wraz z papiernią w Kluczach (firmie Velvet Care) oraz rezygnację z dystrybucji pieluszek Huggies w naszym kraju. Ostatecznie  nastąpiło to w 2013 r., gdy marka Huggies miała ok. 10% rynku.

Obecnie BD Group, czyli Brand Distribution Group, firma która swoje biura ma w Polsce, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Singapurze, postanowiła wrócić z marką Huggies na nasz rynek.

Produkty Huggies dostępne są ponownie od 2018 r., ale budowa ich dystrybucji i pozycji cały czas trwa. 

- Obecnie pracujemy nad zwiększeniem dystrybucji mark, a także nad budowaniem jej świadomości poprzez silną komunikację cyfrową. Oba kanały - online i offline są dla nas ważne, ponieważ nasi konsumenci spędzają tam prawie równy czas - mówi w rozmowie z handelextra.pl Hanna Hanieva, baby&child care brand manager Central Europe, dział marketingu, Kimberly-Clark.

Pieluchy Huggies Ultra Comfort, Huggies Pants, Huggies Little Swimmers oraz chusteczki nawilżane Huggies można już kupić w sklepach stacjonarnych takich sieci jak Auchan, Carrefour i E.Leclerc oraz w sklepach online (Frisco.pl czy bee.pl).

- Komunikujemy się z konsumentami w formie cyfrowej, ponieważ jest tam 99% naszych klientów. Reklamujemy się w mediach społecznościowych, prowadzimy internetowe kampanie wideo i współpracujemy z influencerami - wymienia Hanna Hanieva.

Na swoim profilu na Facebooku utworzonym specjalnie dla polskich klientów marka ma już 6 mln polubień, i to mimo kilkuletniej nieobecności.

- Wierzymy w tę markę, ponieważ bardzo dużo inwestujemy w technologię produktu, która jest jednocześnie jedną z najlepszych na rynku. Jesteśmy jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie oraz światowym liderem w dziedzinie chusteczek nawilżanych - mówi Hanna Hanieva, powołując się na dane Euromonitora [Tissue and Hygiene 2020, wartość detaliczna RSP, dane 2019].

- Mamy wielkie plany dotyczące tej marki i jesteśmy pewni, że będzie ona miała silną pozycję na polskim rynku - dodaje.

BD Group ma w portfolio produkty znanych światowych marek oraz silne marki lokalne łącznie z 92 krajów. - Jesteśmy cennym partnerem dla producentów, którzy planują rozwijać działalność i wchodzić na nowe rynki bez konieczności inwestowania w dział sprzedaży czy działania marketingowe. Zapewniamy specjalistyczne rozwiązania, które odpowiadają międzynarodowym celom klienta, budują świadomość marki, zwiększają przychody i efektywność biznesową - deklaruje Hanna Hanieva.

Rynek pieluszek w Polsce nie jest łatwy - i to nie tylko ze względu na spadającą liczbę urodzeń. Dużą rolę odgrywają u nas marki własne sieci. W przypadku Biedronki jest to Dada, Rossmanna - Babydream, a Lidla - Lupilu.

Według PMR przed trzema laty rynek pieluszek jednorazowych był wart 900 mln zł. Jak jednak informuje GfK, między majem 2019 r. a kwietniem 2020 r. wartość kategorii spadła o 8% w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami. Zmniejszyła się bowiem liczba gospodarstw domowych, które w tym czasie choć raz dokonały zakupu – było ich o ponad 1 mln (7%) mniej niż w poprzednim okresie. Oznacza to, że po pieluszki jednorazowe sięgnęło 17,5% rodzin.

Powód jest prosty. Liczba urodzeń znowu spada – po piku z 2017 r. w 2019 r. powróciła do poziomu sprzed pięciu lat, co przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie na pieluchy.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.