Carlsberg zarobił więcej niż sądzili analitycy

W I połowie 2020 roku duńska grupa Carlsberg, działająca w Europie i Azji, odczuła spadek organicznego zysku operacyjnego o 8,9%.

Tymczasem, jak informuje  European Supermarket Magazine, analitycy oczekiwali spadku o 26%, jak wyniki z notatki rozesłanej przez grupę inwestycyjną Jefferies do klientów.

- Pandemia COVID-19 nadal stanowi poważne wyzwanie dla naszych firm w trzech regionach - napisał Carlsberg w komunikacie, informującym o wstępnych wynikach grupy w 2 kw. i całym półroczu. - Ze względu na niestabilny i niepewny rozwój sprzedaży w tym roku oraz zawieszenie prognoz Grupa Carlsberg postanowiła ujawnić wstępne dane liczbowe za drugi kwartał i pierwszy kwartał przed planowanym terminem ogłoszenia pierwszego półrocza 2020 - wyjaśniono. Pełny raport finansowy zostanie opublikowany 13 sierpnia.

W pierwszym półroczu łączne wolumeny sprzedaży zmniejszyły się organicznie o 7,7% (w drugim kwartale o 7,8%), a przychody Grupy spadły organicznie o 11,6% (drugi kwartał: -16,6%).

- Na podstawie wstępnych wyników w Grupa spodziewa się organicznego spadku zysku operacyjnego w wysokości 8,9% za I półrocze - ogłosił producent.

Przypomnijmy, że w I półroczu 2019 roku grupa miała 5,171 mld duńskich koron organicznego operacyjnego zysku netto, co oznacza, że od stycznia do czerwca wyniósł on ok. 4,7 mld DKK, równowartość ok. 2,8 mld złotych.
- Region Europy Zachodniej miał bardzo trudny początek drugiego kwartału, ale pod jego koniec odnotował poprawę wyników ze względu na stopniowe otwieranie kanału gastronomicznego i późniejsze uzupełnianie zapasów na wielu rynkach, a także dobrą pogodę w czerwcu - informuje Carlsberg.

W II kwartale wyraźnej poprawie uległa działalność w Chinach, a zyski wzrosły dzięki obniżeniu kosztów i przesunięciu wielu działań marketingowych na drugą połowę roku. Lockdown miał natomiast znaczący wpływ na sprzedaż producenta na innych rynkach w Azji, szczególnie w Indiach i Nepalu.

W Europie Wschodniej do tej pory pandemia miała mniejszy wpływ na sprzedaż z powodu mniejszej ekspozycji na kanał HoReCa. Carlsberg zwiększył udziały w rynku rosyjskim, ale, podobnie jak w innych regionach, wartość sprzedanej jednostki piwa spadła.

- Chociaż blokady rządowe są stopniowo znoszone, ze względu na znacznie zwiększoną niepewność dotyczącą wpływu pandemii COVID-19 na wyniki biznesowe, rozwój sprzedaży w naszych regionach w nadchodzących miesiącach jest zmienny i niepewny, zwłaszcza w istotnych dla biznesu miesiącach letnich. W związku z tym prognozy na 2020 r. pozostają zawieszone. Carlsberg zawiesił je 2 kwietnia.

Zdaniem cytowanego przez ESM analityka Jefferies, Carlsberg nieźle sobie radzi w kryzysowym otoczeniu.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2656 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.