Aldi upraszcza system parkingowy

Od lipca sieć współpracuje tylko z jednym operatorem i wprowadza płatność za parkingi za pomocą aplikacji mobilnej.

Aldi wprowadziło na swoich parkingach systemy parkingowe na przełomie 2017 i 2018 r. Od ubiegłego roku nadzór nad parkingami przy sklepach sprawowały dwie firmy, które przyjęły jeden spójny system zarządzania. Mając jednak na uwadze dobro klientów oraz dążąc do poprawy jakości świadczonych usług, Aldi podjęło decyzję o kontynuowaniu współpracy tylko z jednym operatorem parkingów, którym od 6 lipca będzie firma Apcoa.

- Powtarzające się uwagi dotyczące nieprawidłowości w naliczaniu opłat za postój na parkingach wybranych sklepów sieci, stały się dla nas sygnałem do dokładniejszego przyjrzenia się pracy operatorów na naszych parkingach. W wyniku analizy zdecydowaliśmy się na kontynuowanie współpracy tylko z firmą Apcoa, której sposób świadczenia usług nie budził żadnych zastrzeżeń  - mówi Agnieszka Musioł, kierownik ds. zarządzania obiektami Aldi Polska.

W związku z wprowadzonymi zmianami przy sklepach Aldi pojawi się kolejne udogodnienie - opłaty za parkowanie dokonać będzie można również przy pomocy specjalnej aplikacji mobilnej Apcoa Flow. Pozwala ona na korzystanie z parkingu bez konieczności pobierania biletu – wystarczy zaznaczyć czas parkowania i rozpocząć sesję, a aplikacja sama pobierze odpowiednią opłatę.

- Proponowana przez firmę Apcoa aplikacja umożliwia higieniczne i całkowicie bezpieczne dokonywania płatności za korzystanie z parkingu, co ma szczególne znacznie w aktualnej sytuacji, kiedy po rozluźnieniu obostrzeń związanych z koronawirusem wznawiamy ponownie kontrole na naszych parkingach. Dużym atutem rozwiązania jest także możliwość przedłużania czasu parkowania bez konieczności powrotu do samochodu i otrzymywanie po każdym parkowaniu mailowo potwierdzenia z danymi o całej sesji parkowania - wyjaśnia Agnieszka Musioł.

Do tej pory firma Apcoa odpowiadała za systemy parkingowe przy sklepach sieci na północy kraju, a także w rejonie Dolnego Śląska i województwa opolskiego. Teraz pod nadzorem operatora znajdzie się 38 płatnych parkingów przy sklepach Aaldi.

Jak zapewnia sieć zmiany operatora nie wpłyną w żaden sposób na znany już klientom system naliczania opłat za postój na parkingu. Tak jak dotychczas, w każdym sklepie Aldi objętym systemem parkingowy, pierwsza godzina postoju będzie bezpłatna, pod warunkiem pobrania biletu i umieszczenia go za przednią szybą w widocznym z zewnątrz miejscu lub po uruchomieniu sesji w aplikacji mobilnej. Każda kolejna godzina podlega opłacie w wysokości 4 zł.

Wszystkie potrzebne informacje na temat systemów parkingowych klienci znaleźć mogą na specjalnych tablicach informacyjnych umieszczonych na wjeździe na parking. Dodatkowo, przy wejściu do sklepów umieszczony jest parkometr wraz z tablicą z regulaminem i cennikiem. Ponadto na drzwiach wejściowych sklepów Aldi znajdują się plakaty z informacją o konieczności pobrania biletu.

W przypadku wątpliwości dotyczących funkcjonowania systemu parkingowego lub zastrzeżeń, co do zasad jego funkcjonowania, klienci sklepów Aldi mają możliwość zgłoszenia reklamacji poprzez podany w regulaminie adres mailowy i przesłać skan paragonu. We wszystkich sprawach związanych z kwestiami parkingowymi, pomocy klientom chętnie udziela Biuro Obsługi Klienta Aldi.

Joanna Hamdan 11106 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.