Frisco.pl: zwiększymy ilość dostaw, sprostamy popytowi

Należący do Frisco.pl internetowy supermarket spożywczy pokazał swoje wyniki finansowe za 2019 r.: jest wzrost obrotów, ale i strata ze sprzedaży. Są też plany na najbliższego lata.

Należąca do Grupy Eurocash spółka Frisco.pl w 2019 r. odnotowała przychody w wysokości 120,1 mln zł, w tym przychody ze sprzedaży sklepowej na poziomie 114,2 mln zł oraz przychody ze świadczonych usług marketingowych na rzecz dostawców towarowych w wysokości 5,9 mln zł.

Natomiast strata ze sprzedaży na poziomie 38%, w porównaniu do analogicznego okresu 2018 r., wynika przede wszystkim z inwestycji ukierunkowanych na dalszy rozwój spółki. Jak poinformowało Frisco.pl, negatywny wpływ na wyniki finansowe miała także wyższa amortyzacja w związku z oddaniem do użytkowania nowego centrum logistycznego oraz konieczność utrzymywania w okresie przejściowym dwóch magazynów; zużycie materiałów i energii oraz usługi obce.

Jednocześnie wzrosła zyskowność firmy, na co wpływ miała poprawa procesów obsługi klienta, udoskonalenie programu lojalnościowego, wprowadzenie aplikacji mobilnej, wzmocnienie aktywnych promocji rozszerzania współpracy bezpośredniej z dostawcami, z naciskiem na intensywne negocjacje cenowe oraz usprawniania procesów kontrolnych w obszarze marż. 

Co dalej?

Frisco.pl podkreśla, że ma zapewnione dofinansowania przez właścicieli spółki, głównie w oparciu o udzielane pożyczki, z których pierwsza po dacie bilansowej została przyznana w lutym 2020 r., w wysokości 2 mln zł przez Eurocash. Ponadto, właściciele podpisali list wsparcia zapewniający pomoc w razie konieczności dofinansowania spółki w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Dzięki temu Frisco.pl będzie w stanie znacząco zwiększyć ilość dostaw dziennych i sprostać rosnącemu popytowi. Plany na kolejne lata zakładają dalszy dynamiczny wzrost przede wszystkim do poziomu zapewniającego osiągnięcie rentowności działalności w całej Grupie w najbliższej przyszłości. 

Wzrost przychodów ma być osiągnięty dzięki: rozszerzaniu bazy klientów – znaczące wzrosty zarówno w segmencie B2C, jak i B2B (rozwój dedykowanych ofert) i intensywnych działaniach marketingowych; ciągłemu poprawianiu oferty asortymentowej oraz cenowej; adopcją modelu e-groceries i home delivery; współpracy w kampaniach marketingowych ze znaczącymi partnerami; pozyskiwaniu kolejnych partnerów biznesowych; poprawie marży handlowej; rozwoju narzędzi i systemów informatycznych w celu zwiększenia sprawności pracy, efektywności komunikacji z dostawcami i lepszej kontroli wykonywanych dostaw; działaniach wzmacniających wydajność i efektywność nowego centrum logistycznego.

Frisco.pl to internetowy supermarket, który działa na rynku od 13 lat.

Nie wszystkim udało się osiągnąć sukces na tym rynku - przeczytaj studium upadku Bdsklep.pl

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.