Żabka testuje własne automaty do odbioru przesyłek

Automat funkcjonuje na razie tylko w jednym sklepie - Żabka w Poznaniu przy ul. Matyi. Urządzenie nie wymaga dużo miejsca, co oznacza, że może być zaadoptowane w niemal całej sieci sklepów Żabka.

W ubiegłym roku w sieci Żabka obsłużono ponad 12 mln paczek.

Własne automaty to rozwiązanie, które nie tylko ma pozwolić na usprawnienie procesu odbioru i zwrotów przesyłek, ale także znacznie przyspieszyć obsługę klientów odwiedzających sklepy Żabka.

- Niewątpliwą zaletą urządzenia jest również to, że nie wymaga dużo miejsca i może być zaadoptowane w niemal całej sieci naszych sklepów – mówi Anna Grabowska, wiceprezes zarządu Żabka Polska.

Urządzenie do nadawania i odbioru paczek wyprodukowane zostało przez polską firmę Retail Robotics. Czym różni się urządzenie od znanych na rynku rozwiązań? Jest wbudowane w regały sklepu. Klient podchodząc do panelu, w prosty i intuicyjny sposób wybiera opcję nadania lub odbioru przesyłki, wpisuje kod i wkłada paczkę do urządzenia. Wówczas robot znajdujący się wewnątrz maszyny umieszcza ją w odpowiedniej przestrzeni.

Z nowego rozwiązania zadowolona jest Poczta Polska, która współpracuje z siecią Żabka od 2017 r. - Odbiór przesyłek w tych punktach jest wygodny dla naszych klientów i coraz chętniej odbierają oni swoje przesyłki w sklepach Żabka. Narastająco po 5 miesiącach osiągamy dynamikę wolumenów przesyłek odbieranych w Żabce na poziomie 216% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jestem przekonany, że współpraca między Poczta Polską i Żabką nadal będzie bardzo dobrze się rozwijać, a klienci polubią automaty Żabki – uważa wiceprezes Poczty Polskiej Grzegorz Kurdziel.

Operatorem największej liczby automatów do odbioru przesyłek jest firma InPost, właściciel i twórca paczkomatów.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.