Klienci wracają do Factory

Rośnie wartość sprzedaży w outletach Factory w Polsce. Odwiedzający w pięciu outletach w Warszawie (Annopol i Ursus), Poznaniu, Krakowie i Gliwicach wydali w maju ponad 50 mln zł. Na zakupy do Factory ruszyło wtedy 650 tys. osób.

W pierwszych dwóch tygodniach maja liczba klientów w centrach Factory w porównaniu do roku poprzedniego kształtowała się na poziomie 80%, a wartość sprzedaży sięgała 70%. Po dobrym starcie tendencja wzrostowa została utrzymana, a różnice wartości sprzedaży i liczby klientów, porównując pierwszy i ostatni tydzień maja, sięgają nawet kilkudziesięciu procent.

- Obserwowane przez nas wyniki pokazują trwałą, często wręcz skokową tendencję wzrostową, a dynamika wartości sprzedaży jest większa niż samej liczby odwiedzających. Klienci ograniczają liczbę wizyt w centrum, ale kupują bardziej kompleksowo, często zaopatrując całą rodzinę. Wydają większe kwoty i mają jasno sprecyzowane cele zakupowe – podsumowuje Bożena Gierszewska-Mroziewicz, country head Neinver w Polsce.

Podkreśla, że charakterystyczne dla segmentu outletów celowane zakupy, oferta dobrych marek w stale obniżonych cenach i kompleksowa wielkość obiektów wydają się dobrze sprawdzać w nowej sytuacji, w jakiej żyjemy od czasu nastania pandemii. Według Neinver rośnie zarówno ilość paragonów, ich wartość, jak również liczba kupionych sztuk, patrząc z perspektywy całego centrum.

- Widać nie tylko silną potrzebę dokonania zakupów, ale także większą ufność i motywację klientów do powrotu do zachowań sprzed pandemii. Wzrosty z tygodnia na tydzień były w niektórych outletach skokowe, o kilkadziesiąt procent, a różnica między pierwszym i ostatnim tygodniem maja jest naprawdę duża – zauważa Ewa Spychalska, international retail manager Neinver.

Dodaje, że największym powodzeniem w outletach cieszy się obecnie branża sportowa, outdoorowa i artykuły wyposażenia wnętrz. Widać też coraz większe zainteresowanie segmentem modowym, który w miarę powrotu do biur, będzie przybierał na sile.

Jak się dowiedzieliśmy, menadżerowie Neinver w sześciu krajach europejskich wymieniają się doświadczeniami i ściśle współpracują, aby zapewnić pracownikom i klientom najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wprowadzone procedury oraz praktyki mają umożliwiać sprawne, bieżące reagowanie i skuteczne zapobiegać ryzykownym sytuacjom, zgodnie z międzynarodowym programem Neinver „Kupuj bezpiecznie, nie narażaj się”. Firma zwraca szczególną uwagę na priorytetowe traktowanie zdrowia i bezpieczeństwa klientów oraz pracowników.

Neinver wprowadził specjalne stacje sanitarne we wszystkich obiektach w Polsce
oraz innych krajach europejskich. Zarządca outletów informuje klientów na bieżąco o obowiązku noszenia maseczek, zachowaniu bezpiecznej odległości i dezynfekowaniu rąk. W każdym z centrów znalazły się specjalne oznaczenia. Wszystkie przestrzenie są regularnie sprzątane i dezynfekowane, zgodnie z zaleceniami inspektorów sanitarnych.

 

Katarzyna Pierzchała 3544 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.