mBank pomaga firmom rozwinąć skrzydła w e-commerce

Wystartowała kampania społeczna mBanku skierowana do firm działalności w branży e-commerce o obrotach do 50 mln zł. Udział w konkursie można wziąć do 22 lipca br.

mBank ogłosił start kampanii społecznej Cyfrowe rewolucje, w ramach której wspiera mikro-, małe i średnie firmy w rozwinięciu działalności w e-commerce. Centralnym miejscem kampanii jest edukacyjna strona internetowa www.mbank.pl/cyfrowerewolucje. Znajdują się na niej dostępne bez ograniczeń materiały poradnikowe: artykuły eksperckie, webinaria i raporty branżowe. Na stronie można też złożyć zgłoszenie do konkursu, w którym do wygrania są  dwa pakiety specjalistycznych usług o wartości 100 tys. zł każdy oraz 10 nagród o wartości 10 tys. każda. Partnerem merytorycznym kampanii jest Izba Gospodarki Elektronicznej, a partnerem konkursu - Mastercard.
Zasoby na nowy start

Konkurs Cyfrowe rewolucje ma dwie kategorie: dla firm o obrotach do 10 mln zł i od 10 do 50 mln zł. W każdej z nich do wygrania jest jedna nagroda główna o wartości 100 tys. zł netto oraz pięć nagród 2. stopnia o wartości 10 tys. zł netto każda (łącznie 12 nagród). Składają się one z dostosowanych do wielkości firmy pakietów usług, które ułatwią rozpoczęcie lub rozwinięcie działalności w e-commerce.

Na pakiety składają się m.in.:
 - narzędzia do budowy e-sklepu i jego integracji z serwisami zewnętrznymi,
 - szkolenia i usługi z zakresu e-marketingu, i budowy marki wraz z budżetem na kliknięcia,
 - wsparcie prawne i księgowe,
 - darmowe usługi kurierskie.

Dodatkowo 12 zwycięskich firm zyska też wsparcie mentorskie ekspertów i członków jury.

Zgłoszenia przyjmowane są na stronie internetowej kampanii do 22 lipca br. W jury konkursu zasiadają m.in. Joanna Ceplin, ekspert marketingu online, Przemysław Pająk, założycie Grupy Spider’s Web, Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Maciej Żak, współzałożyciel Dirlango, holdingu inwestującego w spółki technologiczne na etapie „growth”.

„Szybka randka” z ekspertami  

Drugim filarem kampanii Cyfrowe rewolucje są działania edukacyjne, które mają pomóc przedsiębiorcom z sukcesem sprzedawać online. Baza materiałów dostępnych na stronie obejmuje nie tylko artykuły eksperckie czy raporty branżowe, ale też sylwetki „bohaterów e-transformacji”, którzy już rozwinęli działalność w e-commerce i dzielą się swoim doświadczeniem.

Oprócz materiałów mBank przygotował również spotkania edukacyjne online, w postaci webinariów i nowego na rynku formatu - „szybkich randek” z ekspertami. Te ostatnie wystartują w sierpniu. Pierwszy webinar już w lipcu.

Covid szansą w e-commerce

Pandemia Covid-19 postawiła przed przedsiębiorcami trudne wyzwania, ale paradoksalnie może okazać się też szansą. Nikt nie ma wątpliwości, że coraz większa cyfryzacja życia to nasza przyszłość. Covid tylko przyspieszył ten proces. Według najnowszego raportu e-Izby „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020”, w ciągu ostatnich 12 miesięcy odsetek internautów deklarujących korzystanie z e-commerce wzrósł z 57 do 72%.

Wzrost bazy klientów i popytu zachęca wiele małych firm do silniejszej obecności w sieci. Jak wynika z „Badania Przedsiębiorców w dobie COVID-19” na zlecenie mBanku - 48% z firm, które już działają w e-commerce, planuje w ciągu najbliższego kwartału rozwinąć ten obszar swojego biznesu. A spośród tych, którzy nie wykluczają w przyszłości otwarcia się na e-commerce, aż 56% firm zamierza postawić pierwsze kroki w tym obszarze w ciągu najbliższych trzech miesięcy, aby dobrze wykorzystać obecne możliwości.

Jednocześnie badani sygnalizują, że założenie e-sklepu wiąże się z koniecznością pokonania barier, takich jak: inna specyfika działalności niż offline, utrudniony kontakt z kupującymi, trudność w pozyskaniu klientów, brak dostępu do odpowiednich narzędzi technologicznych oraz do specjalistycznej wiedzy, jak z nich korzystać.

Najnowsza kampania społeczna mBanku została zaprojektowana tak, żeby odpowiadać na te właśnie wyzwania.

W kampanię Cyfrowe rewolucje zaangażowały się także : 1koszyk, CashDirector, kancelaria Gessel, Ideo Force, InPost, Lex Secure, mElements, RedCart, Trust Mate, Samito oraz Sky-shop.pl.

Ilona Mrozowska 3643 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.