Tesco: aż 84% mniej zmarnowanej żywności

Ponad 3 tysiące ton produktów, zamiast na wysypiska, trafiły w poprzednim roku z Tesco do potrzebujących. Operator opublikował właśnie raport "Strategia Pomocnych Gestów" poświęcony kwestii niemarnowania żywności oraz pozostałych działań CSR w okresie 2019/20.

Od 2017 r. Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, publikuje dokładne wyniki dotyczące redukcji ilości marnowanej żywności. Raport za okres 2019/2020 wskazuje, że w ciągu czterech lat, dzięki działaniom firmy w Polsce, ilość marnowanej żywności, która nadaje się do spożycia, została zmniejszona aż o 84%. W tym okresie Tesco uratowało przez zmarnowaniem 10 327 ton produktów. Zostały one przekazane Bankom Żywności, Caritas oraz lokalnym organizacjom.

- Prowadzenie działalności w sposób zrównoważony jest jedną z podstawowych wartości naszej firmy. Cały zespół Tesco, w sklepach, biurach czy centrach dystrybucji, wierzy, że walka z marnowaniem żywności jest bardzo ważna - podkreśla Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Dodaje, że w tej chwili mniej niż 1% (0,75%) żywności sprzedawanej w sklepach Tesco w Polsce ulega zmarnowaniu. - Dzięki rzetelnej klasyfikacji i publikacji danych, jesteśmy w stanie zidentyfikować obszary, który wymagają poprawy i udoskonalać cały system. Jest to niezwykle skuteczne narzędzie w ograniczaniu marnowania żywności, dlatego nieustannie zachęcamy także inne podmioty z branży produkcji żywności i handlu do publikacji swoich danych i podejmowania dopasowanych działań – mówi Martin Behan.

W roku budżetowym 2019/20 sklepy Tesco przekazały łącznie ponad 3 tysiące ton żywności: 2 992 ton dla organizacji pomagającym ludziom w potrzebie, a 51 ton trafiło na pokarm dla zwierząt. Dane dotyczące walki z marnowaniem żywności zostały uwzględnione w raporcie podsumowującym działania „Strategii Pomocnych Gestów”, na której Tesco od lat opiera swoje działania. Do głównych obszarów działania należą: Ludzie, Produkty, Planeta i Miejsca. Najnowszy raport opisuje między innymi kwestie związane z opakowaniami, w tym plastikiem, wspieranie lokalnych społeczności, skuteczną współpracę ze wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw, dbałość o pracowników oraz różnorodność i integrację.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 3538 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.