Społem o planach rozwoju e-sklepu

Uruchomienie sklepu internetowego to element strategii Społem, która zakłada mocniejsze otwarcie się na nowego konsumenta i skonsolidowanie spółdzielni z całego kraju - podkreśla Ryszard Jaśkowski, prezes Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

E-sklep internetowy Społem to jedna z najważniejszych inicjatyw Związku w ostatnich latach. Pandemia, podczas której sprzedaż internetowa nabrała coraz większego znaczenia, utwierdziła społemowców w słuszności decyzji, podjętej podczas ubiegłorocznego 50. Zjazdu Krajowego Związku.

Sklep internetowy Społem został zaprojektowany i wykonany na potrzeby wszystkich spółdzielni zrzeszonych w KZRSS Społem. - Jest odpowiedzią na obecne wyzwania rynku oraz rozwoju spółdzielni w następnych latach. Nasze rozwiązanie będzie realizować dwa cele: wzrost sprzedaży spółdzielni oraz odświeżenie i wspólna promocja marki Społem – tłumaczy Ryszard Jaśkowski, prezes Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

W ciągu trzech lat Związek chce osiągnąć 5% udział w sprzedaży asortymentu spożywczego. - Niektóre spośród 240 spółdzielni spożywców zrzeszonych w KZRSS Społem, posiadają już własne, lokalne sklepy internetowe. Jednak w naszej ocenie jest to rozwiązanie tymczasowe – uważa Jaśkowski.

Wyjaśnia, że w e-sklepie Społem, którego wersja testowa jest ukończona, klienci po wpisaniu swojego kodu pocztowego będą zapoznawać się z ofertą produktów dedykowaną ich regionowi. Poprzez sklep internetowy klienci będą mieli możliwość zakupu dedykowanego asortymentu spółdzielni: od produktów spożywczych, galanterii, po odzież, chemię gospodarczą, kończąc na małym sprzęcie AGD.

- Wraz z rozwojem potrzeb spółdzielni oraz klientów będziemy wprowadzać kolejne funkcjonalności sklepu – zapowiada prezes KZRSS, który ujawnia przy tym, że Społem planuje uruchomić moduł cateringowy online w odpowiedzi na zapotrzebowanie części spółdzielni prowadzących gastronomię. Jak się dowiedzieliśmy, duży obszar działalności sklepu przeznaczony będzie na produkty sprzedawane pod marką własną Społem.

Uruchomienie sklepu internetowego to element strategii Społem, która zakłada mocniejsze otwarcie się na nowego konsumenta i przede wszystkim skonsolidowanie spółdzielni z całego kraju. Społem rozwijając się na rynku e-grocery chce wykorzystać atut, którego brakuje niektórym innym graczom działającym w tym kanale. Ponadto spółdzielnie spożywców rozrzucone są po całej Polsce, co pozwoli osiągnąć odpowiedni zasięg przedsięwzięcia.

- Obecność spółdzielni Społem na rynku e-grocery jest dla nich w obecnych czasach obowiązkiem. Budowa pozycji i rozpoznawalności w internecie będzie wymagała dużo czasu i długofalowego finansowania, jednak w naszej ocenie za kilka lat będzie to standardem i chcemy, aby spółdzielnie Społem były na to gotowe i posiadały już odpowiednie doświadczenie – podkreśla prezes Jaśkowski.

Swój akces do wspólnego sklepu internetowego zgłosiły już spółdzielnie m.in. z Warszawy, województw wrocławskiego, mazowieckiego, lubelskiego, ale też z dalszych stron kraju.

Artykuł powstał na bazie wywiadu, jakiego prezes Ryszard Jaśkowski udzielił dla miesięcznika „Społemowiec warszawski”. Serdecznie dziękujemy jego redakcji za możliwość posiłkowania się nim w naszym serwisie.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3538 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.