Grupa Eurocash sfinalizowała transakcję nabycia Frisco.pl

Grupa Eurocash była strategicznym akcjonariuszem Frisco.pl od 2014 r., z udziałami w wysokości 44% akcji. W grudniu 2019 r. spółka zdecydowała się na zwiększenie zaangażowania we Frisco i nabycie 56% akcji od funduszy MCI. Finalna wartość transakcji wyniosła 132,5 mln zł.

Frisco.pl jest internetowych supermarketem. To także jeden z największych i najdłużej działających e-supermarketów. - Dzięki przejęciu Frisco nasza Grupa zyska wiedzę i szerokie doświadczenie w sprzedaży internetowej, co pozwoli nam na dalszy rozwój tego obszaru dla naszych klientów, właścicieli niezależnych sklepów detalicznych - mówi Jacek Owczarek (na zdjęciu), członek zarządu Grupy Eurocash. Ta inwestycja to kolejny element realizacji strategii wspierania niezależnego handlu w Polsce - dodaje.

Transakcja nabycia Frisco została sfinansowana z kredytu udzielonego przez Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju w kwocie stanowiącej w złotych ekwiwalent 50 mln euro. Środki te, poza nabyciem Frisco, zostaną wykorzystane również na zarządzanie kapitałem obrotowym w bieżącej działalności operacyjnej Grupy.

Ponadto, w ramach zmian w strukturze finansowania Grupy, w dniu 19 czerwca b.r. Eurocash zawarł umowę o 3-letni kredyt rewolwingowy na łączną kwotę 600 mln zł. Zawarta umowa pozwoli na refinansowanie obecnego zadłużenia z tytułu umowy kredytu zawartej w dniu 14 września 2015 r., której termin spłaty upływa w dniu 14 września 2020 r. Nowe umowy kredytowe przyczynią się do wzrostu bezpieczeństwa finansowania Grupy w długim okresie.

O Frisco.pl pisaliśmy też m.in. TUTAJ.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.