LPP liczy się ze spadkiem sprzedaży o 20-30%

Właściciel sieci odzieżowych, firma LPP, w okresie luty-kwiecień 2020 r. zanotowała sprzedaż niższą o ponad 35% niż rok wcześniej. Liczy jednak, że w całym roku poziom ten uda się zmniejszyć do 20%.

W I kwartale roku finansowego 2020/21 łączna sprzedaż wszystkich marek LPP z obu kanałów tj. sklepów stacjonarnych oraz internetowych wynosiła 1,18 miliarda złotych, o 35,3% mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Przyczyną niższej sprzedaży r/r był negatywny wpływ pandemii COVID-19, która rozprzestrzeniła się w I kwartale finansowego roku w krajach działalności Grupy. Marki takie jak Reserved, Cropp, House i Mohito w I kwartale 2020/21 odnotowały wysokie, dwucyfrowe spadki przychodów, które były
rezultatem zamknięcia centrów handlowych w większości krajów.

- Jedyną marką, która uzyskała dodatnią dynamikę sprzedaży r/r było Sinsay, co wynikało z wcześniej przeprowadzonego rozwoju sieci oraz najniższego pozycjonowania wśród marek całej Grupy - poinformowała spółka. - Konsekwentny rozwój sieci sprzedaży za granicą oraz rosnąca świadomość marek były rezultatem wygenerowania przez trzy marki: Reserved, Cropp i Mohito w I kwartale 2020/21 wyższych przychodów z zagranicy niż z kraju - dodano.

Jednak jak poinformował prezes spółki Przemysław Lutkiewicz podczas telekonferencji, w całym roku 2020/2021, który zakończy się 31 stycznia 2021 roku sprzedaż nie powinna być niższa od ubiegłorocznej od 20%, choć głównym celem detalisty jest uniknięcie spadku głębszego niż 30%. Jednak czerwcowe wyniki pozwalają sądzić, jest założenie zbyt pesymistyczne.

Po trzech tygodniach czerwca grupa miała 23 proc. spadku sprzedaży, przy czym w sklepach stacjonarnych wyniósł on 41%, a w kanale e-commerce wzrost sprzedaży wynosi 110%. Spółka ciągle jeszcze negocjuje czynsze w niektórych centrach handlowych, ale w lipcu rozmowy te powinny się już zakończyć. Po tym, jak pod koniec kwietnia LPP poinformowała o wypowiedzeniu umów najmu na 29,5% zajmowanej powierzchni sklepów, udało jej się uzyskać lepsze warunki najmu na 10% powierzchni. Trwają natomiast negocjacje z zarządcami niektórych galerii w dużych miastach, odpowiadającymi łącznie za 17-18% sprzedaży.

Skonsolidowany wynik operacyjny Grupy LPP wyniósł w I kw. -260,5 miliona złotych, natomiast strata netto sięgnęła niemal 362 milionów złotych wobec 23,3 mln zł zysku przed rokiem.

O działaniach w nowej rozmawialiśmy z prezesem Przemysławem Lutkiewiczem tutaj.

maw/PAPBiznes

Magdalena Weiss 2593 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.