Lipton coraz bliżej sprzedaży

Jak donosi agencja Bloomberg, zaraz po wakacjach ma się rozpocząć proces sprzedaży herbacianego biznesu Unilevera.

O tym, że Unilever zamierza dokonać przeglądu herbacianych marek, sam producent poinformował w styczniu 2020 roku. Do brytyjskiego koncernu należą takie marki, jak Lipton czy Pure Leaf, a Polsce również Saga. Według Bloomberga sam proces rozpocznie się po wakacjach, a głównymi chętnymi do przejęcia są globalne firmy inwestycyjne, takie jak KKR, Cinven, Advent International, Bain Capital, Blackstone Group czy firma private equity Clayton Dubilier & Rice. Zainteresowany jest także ponoć szwajcarski Jacobs Holding, do którego należy Barry Callebaut - producent czekolady dla przemysłu, który wynalazł m.in. różową czekoladę, mleczną czekoladę bez mleka (dla wegan) czy czekoladę z całego ziarna kakaowca.

Zdaniem Bloomberga Unilever może liczyć na 5-5,5 mld funtów. Przypomnijmy, że dwa lata temu Unilever sprzedał swój biznes smarowideł do pieczywa (Flora, Rama, Becel, ProActiv, Country Crock, Blue Band i I Can’t Believe It’s Not Butter) właśnie firmie KKR. Otrzymał wówczas 6,8 mld euro.

Magdalena Weiss 2587 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.