Znamy już laureatkę tekstu w konkursie Biedronki Piórko 2020

Została nim Agnieszka Syczyło, która za zwycięskie opowiadanie "O Malwinie i tajemnicy Dziadka piwnicy" zdobyła uznanie jury i 100 tys. zł nagrody.

Na zdjęciu od lewej: Arkadiusz Mierzwa, Agnieszka Syczyło oraz Agnieszka Karp-Szymańska
 
Książka jej autorstwa jesienią trafi do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci Biedronka.
 
Na tegoroczne, szóste już "Piórko" ponad 2 tysiące autorów-debiutantów nadesłało łącznie niemal 1,8 tys. prac. Ponad 60% z nich napisały kobiety. Co więcej panie były autorkami wszystkich opowiadań wyróżnionych w tej edycji konkursu.
 
- Nadesłane teksty były wysokiej jakości, co sprawiało, że wybór najlepszej pracy był wyjątkowo trudny. Mam jednak nadzieję, że dylematy z tego samego powodu będzie miało jury drugiej, przeznaczonej dla ilustratorów części konkursu. Osobiście cieszę się, że część literacką Piórka wygrała mądra, ciepła historia, która w tych wyjątkowych czasach mówi o potrzebie niesienia pomocy innym - mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji w sieci Biedronka i juror Piórka.
 
Agnieszka Syczyło, absolwentka Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Poznańskiej, w "Piórku" brała udział także w zeszłym roku. Wtedy jednak nie odniosła sukcesu. Jak mówi, to pewnie dlatego, że tekst wysyłała w ostatniej chwili i zawiodły technikalia. Do tegorocznej edycji przygotowała się więc odpowiednio wcześniej. Opowiadanie „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy” postanowiła też solidnie przetestować na potencjalnych odbiorcach, czyli dzieciach. A precyzyjniej: jednym dziecku, jej siedmioletniej córce, Zosi.
 
Ponadto tegoroczne "Piórko" zawiera także nowość. Kapituła konkursu po raz pierwszy zdecydowała o przyznaniu wyróżnień. To sposób na wyrażenie uznania dla autorów tych nadesłanych prac, które zyskały przychylność jury, do końca walcząc o zwycięstwo. Są nimi: Anna Czajkowska, Dominika Worek,Justyna Kopystyńska oraz Estera Muszkiet-Wiazowska.
 
Zakończenie pierwszego etapu "Piórka 2020" oznacza start drugiej części. Tym razem o 100 tys. zł walczyć będą ilustratorzy. Zasady są takie same jak dla piszących: trzeba być debiutantem i nadesłać swoje prace przed upływem regulaminowego czasu, czyli 30 lipca.
 
 
Joanna Hamdan 10949 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.