Tygodnik Podhalański i inne w Biedronce

Bułka poranna, kefir, banan i … gazeta lokalna. Biedronka uruchamia pilotażową sprzedaż tygodników lokalnych w wybranych sklepach.

Pierwsze wydania trafią na półki już 16 czerwca. W ramach pilotażu w sklepach sieci Biedronka pojawią się: Tygodnik Podhalański, Tygodnik Siedlecki, Tygodnik Zamojski oraz Nowiny Raciborskie.

W ramach pilotażu blisko 160 sklepów sieci Biedronka w 75 miejscowościach w Polsce będzie sprzedawać jeden z 4 tygodników lokalnych. Tytuły zostały wybrane do testu po konsultacji ze Stowarzyszeniem Gazet Lokalnych, które zrzesza największe lokalne wydawnictwa prasowe w Polsce. Natomiast sklepy wybrane do pilotażu to placówki znajdujące się na obszarze regularnej dystrybucji tych tygodników.

- Cieszę się, że udało nam się spotkać i porozumieć z Biedronką, która była otwarta na rozmowy w sprawie dostępności gazet lokalnych. To ważny krok ze strony tej sieci handlowej. Nasi czytelnicy na pewno to zauważą i będą szukać w jej sklepach swoich ulubionych tytułów lokalnych - skomentował Ryszard Pajura, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.
 
Grzegorz Pytko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka, tłumaczy z kolei, że sieć chce sprawdzić, czy oferta prasy lokalnej jest dla jej klientów atrakcyjna – a nie ma do tego lepszej metody niż test sprzedaży. - Teraz wszystko znajduje się w rękach klientów, czytelników - dodaje.

Biedronka od lat mocno stawia też na rozwój kategorii książek. Jak informowała sieć w 2019 r. w ostatnich trzech latach sprzedawała rocznie 12 mln książek (pisaliśmy o tym TUTAJ).

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.