Nestlé Waters. Nałęczowianka

W butelce wykonanej w 50% z tworzywa z recyklingu.

Nałęczowianka w butelce 1,5 l, wykonanej w 50% z PET z recyklingu (rPET), jest już dostępna w sieci Biedronka. Równolegle Nestlé Waters intensyfikuje działania edukacyjne, popularyzujące odpowiednią segregację butelek PET i ich recykling.

Pierwszą propozycją marki w opakowaniu z wykorzystaniem rPET była Nałęczowianka w butelce 1 l – w 2019 roku wprowadzono tzw. format „on the go”, do zabrania ze sobą np. w celu uprawiania aktywności fizycznej.

Butelka, wykonana z udziałem tworzywa z recyklingu, wpisuje się w potrzeby konsumentów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na kwestie środowiskowe przy wyborze produktów. Nestlé Waters konsekwentnie zwiększa zastosowanie rPET w swoich opakowaniach: firma zobowiązała się, że do 2025 roku co najmniej 35% PET w butelkach w skali globalnej będzie pochodzić właśnie z recyklingu.

Równocześnie Nałęczowianka ruszyła z kampanią „Uwierz w recykling”, obejmującą telewizję i digital. Główną rolę grają w niej właśnie butelki Nałęczowianki w 50% wykonane z rPET, które zastanawiają się, czym zostaną w kolejnym „wcieleniu” – słuchawkami, kurtką, butami, a może kolejną butelką. W ten sposób Nałęczowianka przekonuje konsumentów, że warto dawać butelkom PET szansę na drugie życie poprzez umieszczenie ich w odpowiednim, żółtym koszu.

Kampania jest jednym z elementów działań Nestlé Waters popularyzujących prawidłową segregację odpadów i ich recykling. Obejmują one także m.in. filmy pokazujące proces recyklingu krok po kroku oraz broszurę informacyjną pt. „Wszystko, co musisz wiedzieć o plastikowych butelkach PET”, wyjaśniającą m.in. pojęcie gospodarki o obiegu zamkniętym, wraz z omówieniem wszystkich etapów recyklingu.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.