Coffeedesk na plusie

Mimo pandemii kawowy omnichannel i lider kawowego e-commerce w Polsce zanotował wzrost sprzedaży w kraju i za granicą.

Na zdjęciu od lewej: Marcin Gardzielik, Łukasz Wichłacz i Jacek Gardzielik.

Spółka-matka Coffeedesk, All Good zwiększyła w pierwszym kwartale br. przychody o 34% r/r i utrzymała ten trend w kolejnych miesiącach. Znacząco poprawiła też zyskowność biznesu.

- Wzrost przychodu o ponad 34% to rezultat wyższy niż zakładaliśmy. Mimo prowadzonych obecnie intensywnych inwestycji, mamy zadowalający wynik EBITDA wobec ujemnego rezultatu w analogicznym okresie roku ubiegłego - skomentował Marcin Gardzielik, dyrektor finansowy Coffeedesk (prezes zarządu All Good).

W pierwszym kwartale br. roku Coffeedesk obsłużył ponad 35 tys. zamówień. Spółka (All Good) odnotowała w tym okresie przychody w wysokości 14,99 mln zł oraz EBITDA blisko 355 tys. zł.

Spółka zanotowała wzrost przychodów we wszystkich kanałach kawowego omnichannel mimo trudnej sytuacji na rynku, wywołanej lockdownem. Zmniejszone obroty z branżą gastronomiczną Coffeedesk zrekompensował sprzedażą do odbiorców prowadzących sklepy detaliczne online. Przychód w segmencie B2B łącznie w Polsce i zagranicą wzrósł o 31%, do 9,3 mln zł. Z kolei aż o 46% zwiększyła się r/r sprzedaż kawy, herbat i sprzętu do klientów indywidualnych, za pośrednictwem sklepu internetowego Coffeedesk.pl. Konieczność czasowego zamknięcia dwóch kawiarni butikowych miała nieznaczny wpływ na rezultaty spółki, a kanał ten w pierwszym kwartale zanotował wzrost obrotów o blisko 14%. 

- Wstępne dane za kwiecień i maj br. pokazują, że możemy się spodziewać jeszcze wyższej dynamiki przychodów w kanałach B2B i B2C za drugi kwartał – zapowiada Jacek Gardzielik, dyrektor sprzedaży Coffeedesk (członek zarządu All Good). - Wzrosty w obu segmentach od początku roku osiągamy między innymi dzięki pozyskiwaniu nowych klientów, zwłaszcza w kanale B2C, a także rozszerzeniu asortymentu o produkty komplementarne, jak mleka roślinne, syropy, filtrację wody czy środki czystości. Zainteresowanie wzbudzały też akcje promocyjne, jak #pijelokalne czy oferta zestawów kaw: ‘Signed by...’ – wyjaśnia.

Coraz większą część przychodów All Good (Coffeedesk) generuje dystrybucja kawy, herbaty oraz urządzeń do odbiorców biznesowych za granicą. W pierwszym kwartale 2020 r. przychód z eksportu przekroczył 4,8 mln zł, czyli aż o 31% więcej r/r. Udział sprzedaży zagranicznej wynosi obecnie 32% obrotów firmy, w tym w kanale B2B ponad połowa obrotów jest generowana przez eksport.

- Od początku roku znacznie przyspieszyliśmy dynamikę rozwoju eksportu. Nasz strategiczny kierunek to kraje Europy Północnej i region Europy Środkowo-Wschodniej. W Finlandii w pierwszym kwartale niemal potroiliśmy sprzedaż (wzrost o 192%), a w Danii zanotowaliśmy wzrost o 80%. Na rynek czeski zwiększyliśmy sprzedaż o 59%, pozyskaliśmy też nowych odbiorców w Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz Arabii Saudyjskiej – podsumował Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk (członek zarządu All Good).

Ponadto w trwającej kampanii crowdinvestingowej i emisji akcji All Good ubiega się o kwotę do 2 016 000 zł, której pozyskanie przyspieszy rozwój Coffeedesk. Inwestorzy obejmą akcje spółki, ale mogą też liczyć na łyk benefitów dla kawoszy, od kuponów zniżkowych szkoleń online, po unikatową kawę, wypaloną specjalnie dla inwestorów. Minimalna wartość inwestycji to 396 zł.

Z oczekiwanej puli środków 900 tys. zł spółka chce przeznaczyć na wdrożenie platformy e-commerce B2C, a kolejnych 500 tys. zł na rozwój platformy B2B, by silniej zaistnieć na rynkach Skandynawii i Europy Środkowo-Wschodniej. Kolejne cele to wdrożenie subskrypcji kawowej, czyli modelu regularnych zamówień paczek kawy dla klientów indywidualnych i biznesu oraz otwarcie trzeciej kawiarni butikowej z przestrzenią szkoleniową. W obydwa zadania Coffeedesk planuje zainwestować po 300 tys. zł. 

Coffeedesk jest dystrybutorem kaw, herbat i sprzętu do ich parzenia, m.in. jako wyłączny dystrybutor uznanych na świecie marek. Roczne przychody na poziomie 54,5 mln zł (za 2019 r.) spółka-matka, All Good notuje przez sklep internetowy dla klientów indywidualnych, dwie platformy online skierowane do biznesu oraz rozwijającą się, butikową sieć kawiarni. 

Joanna Hamdan 11235 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.