InPost przed Pocztą Polską, DHL i DPD

W 2019 r. firma okazała się liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce.

W zeszłym roku InPost wynajął łącznie 107 950 mkw. – to 4% całkowitego popytu netto w kraju (Cresa Polska, Industrial Research Forum). Firma była także liderem w branży KEP w zakresie powierzchni oddanej do użytku w 2019 r – w sumie 57 863 mkw. – wyprzedzając tym samym na podium DHL oraz Pocztę Polską.

Lokalizacje uruchomione przez InPost w 2019 r. pozycjonują spółkę w top 3 najbardziej aktywnych podmiotów e-commerce na rynku logistyki magazynowej tuż za Amazonem i Zalando, globalnymi gigantami e-sprzedaży.

Ilość powierzchni magazynowej w wielu lokalizacjach w Polsce tworzy przewagę konkurencyjną InPost i pozwala na zaoferowanie szybkiej dostawy przesyłek do każdego miasta w Polsce. Umowy zawarte przez InPost na magazyny, które zostaną oddane do użytku w latach 2020-2021 już teraz osiągnęły poziom 158 000 mkw.

Jak podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu, dynamika wzrostu e-commerce w Polsce sprawia, że ten sektor jest jednym z głównych motorów napędowych rynku nieruchomości magazynowych.

Nasz kraj obecnie znajduje się na 13. miejscu wśród najszybciej rozwijających się rynków e-commerce na świecie. Wartość tego rynku przekroczyła już poziom 50 mld zł, a szacuje się, że jeszcze w tym roku polski e-handel może być wart 70 mld zł (Cushman & Wakefield dla InPost). - To dla InPost świetne informacje – podpisujemy kolejne umowy najmu powierzchni magazynowych, aby zwiększać wolumen i szybkość przesyłek do paczkomatów i przez kuriera InPost. Około 31% internautów uważa szybszą dostawę za czynnik motywujący do częstszego robienia zakupów przez Internet, a dla 21% z nich takim czynnikiem jest możliwość odbioru zakupów z paczkomatu - mówi Rafał Brzoska.

I dodaje, że dodatkowe zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe kreuje ze strony Grupy Integer.pl najnowsze dziecko InPost, czyli usługa Fulfillment. - Uruchomiliśmy ją zaledwie rok temu. Już teraz musieliśmy wynająć dodatkowe magazyny, gdyż zapotrzebowanie na projekty fulfillmentowe rośnie znacznie powyżej naszych najśmielszych oczekiwań - podkreśla.

Joanna Hamdan 11235 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.