Grupa PGE zachęca do kupowania polskich produktów

Jak to możliwe? Kampania "Polskie - kupuję to!" narodziła się z inicjatywy pracowników koncernu, a Grupa zdecydowała się ją wesprzeć i nadać jej ogólnopolski wymiar.

W czasie pandemii wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej, aby je wesprzeć pracownicy Grupy PGE za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji zaczęli polecać sobie polskie produkty. Akcja rozwija się sukcesywnie, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.

Zarząd Polskiej Grupy Energetycznej dostrzegł tę aktywność i zdecydował się ją wesprzeć. Wewnątrz PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce dzielenia się informacjami oraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.

- Patriotyzm konsumencki to przejaw odpowiedzialnej postawy, godnej promowania i naśladowania tym bardziej, że korzysta na tym cała polska gospodarka. Zapraszam do włączenia się w tę inicjatywę – mówi Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską, jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy Grant Thornton wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych, to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.

W Grupie PGE pracuje 42 tysiące pracowników. O ich potencjale przekonaliśmy się w czasie pandemii. Pracownicy wspierali infolinię NFZ, otaczali opieką seniorów oraz oddawali krew. Teraz angażują się w działanie, które ma dać energię polskiej gospodarce, która potrzebuje takich pozytywnych bodźców.

Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.

W ramach kampanii „Polskie – kupuję to!” powstał spot reklamowy, prowadzone są fanpage na Facebooku i Twitterze, zainicjowana została strona www - https://polskiekupujeto.pl/. Jest też nowy hasztag: #PolskieKupujęTo!

 

Katarzyna Pierzchała 3702 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.