Mamy najnowsze dane o zakupach w centrach handlowych

Polacy pomimo odmrożenia boją się robić zakupy i bardzo ostrożnie wydają pieniądze w centrach handlowych.

Tak przynajmniej wynika z analizy procentowych zmian odwiedzalności oraz obrotów firm handlowych i usługowych zrzeszonych w Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług w stosunku do ubiegłego roku.

Dane wykazywane przez członków ZPPHiU są jednoznaczne. Widać ogromne spadki zarówno w liczbie odwiedzin w sklepach, jak i zawieranych transakcji. Pod uwagę wzięto w analizie trzy okresy handlowe w maju 2020 oraz 2019 roku (LFL).

- W pierwszych dniach odmrożenia handlu w porównaniu do analogicznych okresów z zeszłego roku spadki sięgnęły 70%. Po blisko miesiącu aktywności handlowej widzimy, że jest tendencja wzrostowa, ale nawet dziś osiągamy ledwo połowę zeszłorocznych wyników dla analogicznych okresów. Ciężko patrzeć w przyszłość z optymizmem – alarmuje zarząd ZPPHiU.

Zwraca uwagę, że w analizie tego typu wyników należy brać pod uwagę fakt, że dziś ludzie idą po zakupy w bardzo konkretnym celu – potrzebują wiosennej garderoby, szamponu, żwirku dla kota czy pompki do roweru. - Nie odwiedzają centrum handlowego dla rozrywki, czy by zjeść rodzinny obiad ale realizują konkretne zadania zakupowe – tłumaczą przedstawiciele ZPPHiU. - Stąd zwiększona konwersja, czyli większa ilość zakupów w stosunku do osób odwiedzających sklepy – analizują.

Na wzrost obrotów ma natomiast niebagatelny wpływ bogata oferta promocyjna, niespotykana w dzisiejszej skali w poprzednich latach. - Handlowcy ratują swoje biznesy jak mogą i przyciągają klientów mnogością okazji – podsumowuje sytuację zarząd ZPPHiU.

Według ZPPHiU do normalności sprzed pandemii koronawirusa jeszcze bardzo daleka droga. Warunki, z jakimi przyszło mierzyć się biznesowi, wymagają elastycznego podejścia i dostosowania rozwiązań adekwatnie do okoliczności. Wobec braku rozwiązań ustawowych ZPPHiU po raz kolejny apeluje o konstruktywny dialog pomiędzy najemcami centrów handlowych i wynajmującymi oparty na zasadzie równości stron.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3702 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.