Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Mocny odfermentowany BRNX w Top Marketach

Polska Grupa Supermarketów, operator sklepów Top Market, wprowadza na rynek własną markę piwa.

Polska Grupa Supermarketów zapowiada premierę piwa BRNX Browar Spiżarnia Dworska, które ma być odpowiedzią na potrzeby stale rosnącego rynku piw w Polsce. Od 2017 roku Grupa sukcesywnie poszerza portfolio marek własnych, konkurujących na rynku FMCG.

Jak wskazują analizy firmy Deloitte branża piwna w ciągu roku generuje łączenie około 20 mld zł wartości dodanej. Co więcej, produkcja nie spada nawet w okresie kryzysu pandemicznego – wg GUS w pierwszym kwartale 2020 wyniosła o 5,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku.

Potencjał tak dynamicznego rynku zamierza wykorzystać Polska Grupa Supermarketów, która potwierdziła wprowadzenie na rynek marki własnej piwa. BRNX ma być wysokoodfermentowanym piwem w typie European Strong Lager, o zawartości alkoholu sięgającej 7,2%, charakteryzującym się wyraźnie słodową nutą.

Choć według PGS piwo „jasne mocne” najlepiej odpowiada bieżącym oczekiwaniom konsumentów, to nie wyklucza, że w przypadku sukcesu rynkowego zdecyduje się rozszerzyć ofertę m.in. o piwo bezalkoholowe oraz smakowe, czyli kategorie, które w ostatnich latach notują największe wzrosty.

- Naszym celem jest wypracowanie odpowiedniej pozycji marki BRNX w ofercie piwnej sklepów zrzeszonych w Polskiej Grupie Supermarketów. Od dłuższego czasu bacznie obserwujemy rynek piwny, który systematycznie się rozwija i powiększa. Jesteśmy przekonani, że również tu zyskamy swoje stałe miejsce, które pozwoli nam na dalszy rozwój marki – mówi Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

BRNX to nie pierwszy produkt alkoholowy od PGS. W zeszłym roku Grupa zaprezentowała wódkę klasy mid-premium „Spiżarnia Dworska”, która zadebiutowała również na rynku brytyjskim. Zaledwie kilka miesięcy później ofertę poszerzono o wódki smakowe dostępne w butelkach o pojemności 0,1 i 0,2 l.

Obecnie w portfolio Polskiej Grupy Supermarketów znajdują się trzy marki własne, stanowiące istotny element strategii biznesowej spółki: O… Dobre. Pewne. Twoje! oferująca ponad 220 produktów spożywczych, higienicznych i chemii gospodarczej; Włącz BIO, dostarczająca produkty ekologiczne oraz Spiżarnia Dworska skupiona na produktach tradycyjnych, w skład której wejdzie piwo BRNX.

Jak zapewniają przedstawiciele Grupy, marki własne mają stanowić nawet 15% sprzedaży generowanej w zrzeszonych sklepach.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3540 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.