Do oferty Tesco po ponad 40 latach powrócił produkt. Jaki?

Od czasu pandemii więcej ludzie piecze i gotuje samodzielnie w domu. To dla nich brytyjskie Tesco postanowiło nieco zmodyfikować swoją ofertę.

Niespotyka

ny dotąd popyt na jajka sprawił, że Tesco po raz pierwszy od ponad 40 lat dołączyło do oferty rzadko spotykane na brytyjskim rynku jajka białej odmiany.

Jak zauważa Tesco od czasu pandemii coraz więcej ludzi je w domu i więcej piecze. Spowodowało to, że sieć odnotowała wzrost zapotrzebowania na jajka o 30%.

Po wstępnej analizie, Tesco zdecydowało, że nadal będzie sprzedawać białe jajka z wolnego wybiegu. Pozwoli to nie tylko zaspokoić wysoki popyt na ten produkt ze strony kupujących, ale także pomoże dostawcom jaj w Wielkiej Brytanii w tym krytycznym momencie.

Obecnie głównym rynkiem zbytu dla białych jaj są restauracje, zwłaszcza sieci fast foodów, takie jak McDonald's, które wykorzystują je w przekąskach na śniadanie.

Białe jaja - które zwykle są średniej wielkości - aż do wczesnych lat siedemdziesiątych cieszyły się popularnością w Wielkiej Brytanii. Jednak pod koniec dekady zainteresowanie nimi zmalało, kiedy to konsumenci zaczęli coraz częściej sięgać po ich brązową odmianę, która zazwyczaj jest większa.

Ten ruch był spowodowany tym, że pod koniec lat 70., uważano, że białe jajka były niższej jakości, a nawet że specjalnie były bielone - co jednak zdementowano.

Od lat 80. brytyjski przemysł wyprodukował prawie 100% jaj w brązowych skorupkach dla sprzedawców detalicznych.

- Pierwsza próba podczas blokady okazała się sukcesem, dlatego teraz będziemy magazynować białe jajka z wolnego wybiegu po raz pierwszy od ponad 40 lat. Jaja te są używane w branży restauracyjnej, dzięki czemu kupujący mogą być pewni ich jakości. Ten ruch może również przynieść ogromne korzyści rolne, ponieważ białe kury są bardziej łagodne niż brązowe i składają jaja dłużej, są też bardziej niezawodne - powiedziała
Megan Kilby, kierownik ds. Zakupów jaj Tesco.

Obecnie w Wielkiej Brytanii jest bardzo niewiele stad składających jaja białe. Jest ich ok. 250 000 - 300 000 z 40 mln ptaków składających jaja.

Białe jajka do sklepów sieci Tesco są dostarczane przez firmę Noble Foods.

- Ogólnie rzecz biorąc, nasze białe jajka są sprzedawane bardzo dużej globalnej sieci restauracji, która z powodu pandemii niestety musiała zamknąć swoje drzwi. Są one również stosowane w przetwórstwie jaj, gdzie jajko rozbija się na płyn, który może być używany przez producentów żywności, hotele lub restauracje. Jak dotąd żaden z naszych standardowych klientów detalicznych nie magazynował białych jajek, więc jesteśmy naprawdę wdzięczni Tesco za pomoc, ponieważ w innym wypadku białe jajka zmarnowałyby się - powiedział Jean-Paul Michalski, dyrektor Noble Foods.

Cena za opakowanie zawierające 6 sztuk białych jajek z wolnego wybiegu w Tesco kosztuje tyle samo, co ich brązowy odpowiednik z wolnego wybiegu.

Joanna Hamdan 10939 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.