Tesco i Jamie Oliver na pomoc serowarom

Detalista i znany brytyjski kucharz, restaurator i autor wielu programów i książek kulinarnych połączyli siły aby wesprzeć dwóch małych rzemieślniczych producentów serów, którzy zostali poważnie dotknięci pandemią COVID-19.

Kirkham’s Lancashire i Keen’s Cheddar z Somerset w dużym stopniu uzależnieni są od branży usługowej, a także rolników.

Kryzys w handlu sprawił, że obu tym producentom  zostało dużo świeżego mleka do wyrobu ich produktów, a także kilka ton sera, które jeżeli nie będzie na nie chętnych zostanie wyrzuconych.

- W takiej sytuacji Tesco postanowiło wprowadzić do swojej oferty sery od tych producentów, aby w ten sposób pomóc im przetrwać obecny kryzys, a klientom sieci udostępnić te pyszne produkty - powiedział Matt Merridew, kierownik ds. zakupów serów w Tesco.

- Te dwa pyszne sery będą idealnym uzupełnieniem naszej oferty specjalnej, która w ostatnim czasie zyskała na popularności, gdyż klienci zaczęli więcej kupować luksusowych odmian serów - dodaje.

Jak informuje Tesco w ostatnich tygodniach popyt na sery specjalne w sklepach sieci w Wielkiej Brytanii wzrósł o 35% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Tradycyjny niepasteryzowany Lancashire firmy Kirkham to soczysty, bardzo pikantny, a zarazem kruchy i kremowy ser wyprodukowany z mleka krowiego. Z kolei Cheddar Keena, wyprodukowany z niepasteryzowanego mleka krowiego, który dojrzewa do 12 miesięcy ma orzechowo-owocowy posmak.

- Jeżeli chcemy utrzymać płynność branży to niezmiernie ważne jest wspieranie naszych fantastycznych brytyjskich producentów w tym niezwykle trudnym czasie. Jestem podekscytowany tym, że Tesco zdecydowało się udostępnić szerszej klienteli te wspaniałe brytyjskie sery - powiedział Jamie Oliver.

Oba sery właśnie trafiły do ​​sprzedaży w prawie 200 sklepach Tesco w Wielkiej Brytanii. Ponadto każdy z nich będzie opatrzony naklejką z napisem “Save British Farmhouse Cheeses – supported by Jamie Oliver”.
 
Joanna Hamdan 10939 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.