Aplikacja InPost ma już 4 miliony użytkowników

Firma notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć skrytki paczkomatu dziennie.

Ponadto przez 8 tygodni oprogramowanie stało na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore.

Jak podkreśla InPost popularność aplikacji wzrosła ze względu na olbrzymie zapotrzebowanie – z uwagi na trwającą pandemię – na usługi bezkontaktowe. W tym trudnym okresie paczkomaty – których skrytki mogą być otwierane przez klientów InPost za pomocą własnego telefonu – profilaktycznie zapobiegają przenoszeniu się wirusa.

- Wiedzieliśmy, że uruchomienie aplikacji mobilnej do zarządzania paczkomatem będzie bardzo dobrym pomysłem. Jednak do czasu pandemii nikt nie przewidywał, jak bardzo właśnie to rozwiązanie będzie potrzebne i jak świetnie zda egzamin. Naszym zdaniem to technologia jest logistyką jutra. Gdy inni otwierają kosztowne oddziały stacjonarne, my sukcesywnie przenosimy wszystkie aktywności do aplikacji mobilnej – co pozwala nam powiększać przewagę technologiczną - mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.

I przypomina, że InPost podpisał umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Na mocy porozumienia o współpracy, paczkomaty InPost dostępne są także przy sklepach Dino, Lidl oraz Kaufland, a także w Centrach Handlowych Auchan.

InPost wprowadził także nową, bezpłatna funkcjonalność o nazwie Multiskrytka. Kilka przesyłek do jednego odbiorcy będzie umieszczanych w jednej skrytce w paczkomacie. Paczki w Multiskrytce identyfikowane są po numerze telefonu odbiorcy. Do ich odbioru wystarczy tylko jeden kod – o paczkach, które znalazły się w Multiskrytce, InPost poinformuje klientów w wiadomościach SMS i e-mail. Wkrótce powiadomienia pojawią się również w aplikacji mobilnej InPost Mobile. Maksymalna ilość paczek, która może być umieszczona w Multiskrytce zależy wyłącznie od objętości dostępnej skrytki.

Ponadto InPost, z uwagi na rosnące zapotrzebowanie na usługi paczkomatowe, przyspieszył start nowej usługi Paczka w Weekend umożliwiającej dostawy do paczkomatów także w soboty i niedziele – koszt usługi to 4,99 zł brutto. W ramach Paczki w weekend przesyłki zostaną dostarczone do klientów w weekend, jeśli nadanie (czyli przekazanie paczki do paczkomatu lub POP albo złożenie zlecenia na odbiór przez kuriera), nastąpi w sobotę do godziny 13:00.

To tylko wybrane z wielu innowacyjnych rozwiązań, jakie wprowadził ostatnio InPost. O wszystkich piszemy na bieżąco na swoich stronach.

Joanna Hamdan 10939 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.