Tesco ujawnia, ile rozdaje rękawiczek

W każdym tygodniu w Tesco wykorzystywane są ponad 2 miliony sztuk rękawiczek ochronnych i prawie 3 tysiące litrów żelu do dezynfekcji rąk - operator tej sieci handlowej podaje pierwsze liczby podsumowujące działania chroniące przez wirusem.

Wciąż zmieniające się okoliczności stanowią duże wyzwanie dla detalistów. Tesco wprowadziło w swoich sklepach na stałe projekt nazwany „dystansowanie społeczne” – zmienił się wygląd sklepów, które zyskały nowe oznaczenia i strefy bezpieczeństwa, zarówno pracownicy, jak i klienci przyzwyczajają się do innego sposobu robienia zakupów. Sieć zapowiada, że niezależnie od zmieniających się oficjalnych wytycznych, zamierza utrzymać wprowadzone zasady w dłuższej perspektywie.

- Panująca pandemia spowodowała wprowadzenie w krótkim czasie wielu zmian, które stały się naszą nową codziennością. Od początku epidemii wypełnialiśmy wszystkie zalecenia, a jednocześnie testowaliśmy i wdrażaliśmy nowe, optymalne rozwiązania. Wymagało to inwestycji i zaangażowania wielu osób, ale podeszliśmy do tematu systemowo, bo naszym celem jest długotrwałe zapewnienie bezpiecznych i komfortowych zakupów – podkreśla Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska.

Pakiet bezpieczeństwa w Tesco obejmuje sześć głównych obszarów: bezpieczne wejście
do sklepu, bezpieczny sklep, bezpieczne kolejki i płatności, bezpieczne wyjście ze sklepu, ochrona pracowników w strefach socjalnych oraz stacje paliw. W sklepach umieszczono ponad 41 tysięcy naklejek, które pomagają utrzymać bezpieczny dystans stojących obok siebie osób. Zamontowano także prawie 3 tysiące ekranów ochronnych przy kasach, o łącznej powierzchni ponad 3900 mkw. Specjalne oznakowanie i ekrany ochronne pomagają w utrzymaniu bezpiecznego dystansu miedzy klientami i pracownikami, natomiast przy wejściach całych czas dostępne pozostaną żele do dezynfekcji i rękawiczki. Tygodniowo w sklepach zużywane jest prawie 3 tysiące litrów żelu do rąk oraz 2,1 miliona sztuk rękawiczek. W każdym tygodniu do czyszczenia powierzchni w sklepach wykorzystywane jest 740 litrów płynów do dezynfekcji.

- Dziękuję wszystkim pracownikom oraz partnerom zewnętrznymi, którzy codziennie dbają
o dopilnowanie standardów w naszych sklepach, zakupach internetowych, centrach dystrybucji i biurach. Wdrożenie projektu, który uwzględnia nawet takie szczegóły jak kierunek poruszania się osób kompletujących zamówienia internetowe czy pojedyncze przekazywanie samochodów i skrzynek do dostaw, wymagało dużej mobilizacji i ustalenia właściwych priorytetów w całej firmie – wyjaśnia Martin Behan.

W maju Tesco uruchomiło usługę „Zamów i odbierz” w pięciu dodatkowych miastach. Pozwala to na obsługę 15% więcej klientów w ramach tego rozwiązania. - Cały czas analizujemy także inne możliwości i pracujemy nad nowymi rozwiązaniami dla naszych klientów. Kolejne nowości, poszerzające dostępność naszych usług, pojawią się już wkrótce – dodaje Martin Behan.

W ramach usługi „Zamów i odbierz”, dostępnej w 14 sklepach Tesco prowadzących serwis internetowy w Polsce, klienci mogą sami odebrać spakowane już produkty w sklepie lub zamówić dostawę bezpośrednio do domu, korzystając z niedawno rozpoczętej współpracy Tesco z firmami Free Now i 99rent oraz Express, Okay taxi, Tanie Taxi Jelenia Góra.

 

Katarzyna Pierzchała 3488 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.