Lidl szokuje na Wyspach

Od alkoholu wielu konsumentom może zaszumieć w głowach, rzadko jednak zdarza się, by w butelce wysokoprocentowego napoju szumiały... morskie fale.

W czasach pandemii w wielu krajach nią dotkniętych wzrosła sprzedaż alkoholu, choć akurat Polska do nich nie należy. Jednak międzynarodowe koncerny korzystają na popycie na tych rynkach, gdzie takie zjawisko zachodzi.

W Wielkiej Brytanii należący do Grupy Schwarz niemiecki dyskonter Lidl wprowadził właśnie letnią serię 10 smaków nowych ginów, w tym jeden o szokującej nazwie „Zapach oceanu” – donosi brytyjski „The Sun”.

To część „Brytyjskiego Festiwalu Ginu”. Został on wyprodukowany na bazie wodorostów ze szkockiego wybrzeża i zawiera aż 46% alkoholu. Na 700-ml butelkę konsument musi wydać niemało, bo 34 funty, czyli około 170 złotych. Większość „uczestników” festiwalu zawiera klasyczne 40%, jak np. gin o smaku mango, ananasa i papai czy arbuzowym.  Detalista ma też coś dla zwolenników zdrowego trybu życia i bezpiecznej jazdy: bezalkoholowy gin cytrusowy za odpowiednik jednych 50 złotych.

A skoro już o oceanach i międzynarodowych rynkach mowa, warto nadmienić, że na przyszły tydzień Lidl zapowiedział uruchomienie swojego setnego sklepu za Oceanem – w 20-tysięcznym mieście Suwanee w stanie Georgia.

– Otwarcie w przyszłym tygodniu stanowi ważny kamień milowy w naszej misji dostarczania produktów najwyższej jakości po możliwie najniższych cenach dla naszych klientów w Stanach Zjednoczonych – powiedział cytowany przez „Supermarket News” Roman Heini, prezes Lidla USA. – Planujemy nadal budować nowe sklepy, zwiększać zatrudnienie i poszerzać sieć centrów dystrybucyjnych, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów w nadchodzących latach – dodał.

Będzie to szósty sklep sieci w tym stanie; poprzedni uruchomiono 13 maja w Peachtree Corners. Przypomnijmy, że Georgia stała się swoistym poligonem doświadczalnym amerykańskiej gospodarki w dziele jej odmrażania. Pisaliśmy o tym na handel extra.pl tutaj. Ogółem niemiecki dyskont, który rozpoczął swoją zamorską ekspansję w połowie 2017 roku, zatrudnia ok. 5 tys. pracowników w dziewięciu stanach.

Magdalena Weiss 2541 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.