Nestlé sprzedaje bez opakowań. Dla higieny

Projekt, oprócz oczywistego związku z pandemią COVID-19, stanowi także element strategii zrównoważonego rozwoju Grupy.

Nestlé po raz pierwszy testuje wykorzystanie systemów bez opakowań do sprzedaży kawy rozpuszczalnej i karmy dla zwierząt domowych w Szwajcarii. Na razie sprzedaż bez opakowań jest możliwa w trzech sklepach, ale jeszcze w tym roku program obejmie łącznie 15 placówek. Specjalnie zintegrowana z półką sprzedażową technologia umożliwia klientom higieniczne napełnianie produktami ich własnych pojemników.

Projekt, oprócz oczywistego związku z pandemią COVID-19, stanowi także element strategii zrównoważonego rozwoju Grupy. Zakłada ona, że do 2025 r. wszystkie opakowania firmy będą nadawać się do recyklingu lub ponownego użycia. 

Ani pracownicy, ani klienci nie mają fizycznego kontaktu z produktami podczas napełniania dozowników, a potem pojemników klientów. W obecnym kontekście COVID-19 higiena ta stanowi wielką przewagę nad konwencjonalnymi systemami bez opakowań. 

Konsumenci mogą przynieść pojemniki wielokrotnego użytku do zakupu różnych rodzajów karmy dla kotów Purina i kawy rozpuszczalnej w Nescafé. Mogą również uzyskać cyfrowy dostęp do informacji o produktach, które zwykle znajdują się na opakowaniach, takich jak składniki, wartości odżywcze i okres przydatności do spożycia.

Współpracując ze start-upem MIWA, Nestlé niedawno pilotował dozowniki wielokrotnego użytku i wielokrotnego napełniania w trzech sklepach Nestlé w Rorschach w Orbe i La Tour-de-Peilz w Szwajcarii. Podczas czteromiesięcznego okresu próbnego dozowniki zostały dobrze przyjęte przez konsumentów, a Nestlé uzyskało cenne informacje, w tym przyjazność dla użytkownika. Aby dalej ocenić skuteczność dozowników w zapobieganiu marnotrawstwu opakowań w całym łańcuchu dostaw, dozowniki będą teraz wdrażane w kolejnych lokalizacjach w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

– Opakowania odgrywają kluczową rolę w utrzymaniu bezpieczeństwa żywności w okresie przydatności do spożycia produktu. Oznacza to, że za każdym razem, gdy badane są nowe systemy pakowania, musimy zapewnić, aby nasze produkty mogły być dostarczane konsumentom w bezpieczny i higieniczny sposób – mówi Hélène Lanctuit, kierownik działu badań i rozwoju w Nestlé. – Dozowniki te są nowatorskie, ponieważ zawierają inteligentną technologię, która pozwala nam zapewnić bezpieczeństwo produktu, a także gwarantuje świeżość i identyfikowalność naszych produktów. 

Opracowanie innowacyjnych, alternatywnych systemów dostawy, takich jak opcje sprzedaży luzem, ponownego użycia i ponownego napełniania, jest kluczowym obszarem zainteresowania Nestlé w kilku kategoriach produktów. Firma ogłosiła już test pilotażowy Refill Plus, dystrybutora wody wykorzystującego najnowocześniejszą technologię, która pozwala konsumentom spersonalizować wodę za pomocą sześćdziesięciu czterech kombinacji smaków. We współpracy z Terracycle Nestlé wprowadza na rynek Loop, usługę subskrypcji dostaw do domu w Stanach Zjednoczonych, a wkrótce wprowadzi ją we Francji. Ponadto w wielu krajach na całym świecie dostępne są minidozowniki do Nescafé i Milo dla segmentu gastronomicznego.

– Bernard Meunier, dyrektor generalny Nestlé Purina Petcare EMENA, mówi: „W Purina nasze zespoły koncentrują się na projektowaniu naszych produktów i opakowań w celu zapewnienia bardziej zrównoważonej przyszłości. Ten pilotaż stanowi ważny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz ograniczenia odpadów i jesteśmy dumni z tego, że odgrywają wiodącą rolę w testowaniu tych innowacyjnych dozowników – mówi Bernard Meunier, dyrektor generalny Nestlé Purina Petcare EMENA. – Oferowanie właścicielom zwierząt domowych opcji korzystania z bezpiecznych dozowników wielokrotnego użytku i wielokrotnego napełniania w sklepie może pomóc nam poprawić nasz wpływ na środowisko, zapewniając jednocześnie wysokiej jakości karmę dla zwierząt domowych.

– W ramach transformacji opakowań Nescafé ciężko pracowaliśmy nad przemyśleniem, w jaki sposób projektujemy nasze opakowania w celu zapewnienia lepszego wpływu na środowisko. pracujemy nad opcją napełniania, która jest możliwa dzięki naszemu systemowi dozowania w sklepie dla konsumentów, którzy chcą cieszyć się doświadczeniem Nescafé w domu – powiedział z kolei Philipp Navratil, starszy wiceprezes i globalny dyrektor strategicznej jednostki biznesowej ds. napojów w Nestlé.

Magdalena Weiss 2708 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.