Walmart: rosną przychody, rosną koszty

W I kw. 2020 r. sprzedaż największego detalisty świata wzrosła, podobnie jak przychody z e-handlu. Koronawirus kosztował go jednak ... 900 mln dol. Dowiedz się dlaczego.

Bezprecedensowy popyt na wiele produktów doprowadził do ​​dobrych wyników Walmarta, jednak firma poniosła też dodatkowe koszty związane m.in. ze zwiększonymi płacami i świadczeniami oraz zapewnieniem bezpieczeństwa i warunków sanitarnych.

Całkowite przychody amerykańskiego detalisty wyniosły 134,6 mld dol., co stanowi wzrost o 10,7 mld dol.rok do roku lub 8,6%. Z pominięciem wpływu kursów walutowych całkowity przychód wzrósł o 9,7%, osiągając 135,9 miliarda dolarów.

W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła o 10%, głównie dzięki zwiększonym zakupom żywności i innych artykułów konsumpcyjnych, a także produktów higienicznych. Szczególnie wysoką dynamiką wykazał się handel w internecie, który podskoczył o 74%.

Ze względu na trwałą siłę marki Walmart.com firma zaprzestanie działalności platformy Jet.com.

- Nabycie serwisu Jet.com prawie cztery lata temu miało kluczowe znaczenie dla przyspieszenia naszej strategii wielokanałowej - podała firma.

Natomiast sprzedaż netto w Walmart International wyniosła 29,8 mld dol., co stanowi wzrost o 3,4%. Zmiany kursów walut negatywnie wpłynęły na sprzedaż netto, obniżając ją o około 1,3 mld dol.

Skonsolidowany dochód operacyjny wyniósł 5,2 mld dol., co stanowi wzrost o 5,6% natomiast z pominięciem wpływu kursów walutowych dochód operacyjny wzrósłby o 6,6%.

Ze względu na niespotykaną dotąd zmienność warunków działania wywołaną przez COVID-19, firma wycofuje się
z prognoz finansowych rok budżetowy 2021 - poinformował Walmart.

- Decyzja o wycofaniu wytycznych odzwierciedla znaczną niepewność dotyczącą kilku kluczowych zmiennych zewnętrznych i ich potencjalny wpływ na naszą działalność i globalną gospodarkę, w tym: czas trwania i intensywność COVID-19, kryzys zdrowotny na świecie, długość i wpływ zamówień na pobyt w domu, skale i czas trwania bodźców ekonomicznych, trendy zatrudnienia i zaufanie konsumentów - powiedział Brett Biggs, dyrektor finansowy Walmart Inc. - Nasze fundamenty są mocne, a sytuacja finansowa jest doskonała. Cieszymy się zaufaniem klientów i jestem przekonany, że osiągniemy dobre wyniki na większości rynków. Krótkoterminowo
otoczenie będzie trudne, ale jesteśmy dobrze przygotowani do długoterminowego sukcesu - dodał Biggs.

Magdalena Weiss 2541 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.