Biedronka rozlicza na nowych zasadach

Począwszy od 1 czerwca sieć skraca termin płatności do 21 dni dla producentów warzyw i owoców.

To kolejny krok w strategii wspierania małych polskich producentów po ogłoszonym przed miesiącem programie „Czas na wspieranie małych producentów”. Jak zaznacza Biedronka nowe zasady płatności to ważna inicjatywa wspierania produkcji w tej kategorii w czasie pełnym wyzwań i przekształceń gospodarczych po kryzysie związanym z COVID-19.

Nowe zasady ze skróconymi terminami płatności wejdą w życie od 1 czerwca i będą miały zastosowanie do ponad 60 czołowych polskich producentów warzyw i owoców, których łączny – nie tylko z Biedronką – roczny obrót w 2019 r. nie przekroczył 100 mln zł. W ten sposób Biedronka reaguje również na słowa prezesa UOKiK, wskazujące na szczególną potrzebę solidarności rynkowej i wspierania lokalnych polskich producentów w obecnych czasach.
 
- Wprowadzając nowe zasady płatności dla kategorii warzyw i owoców, chcemy docenić i uhonorować polskich producentów ultra-świeżej i nieprzetworzonej żywności. Ich praca nieustannie stoi w obliczu wyzwań natury - inwestują w bardzo długim okresie, a jednocześnie cały czas stale żyją w wielkiej niepewności z powodu warunków pogodowych, jak choćby długotrwała susza z lat 2019-2020. Teraz chcemy im pomóc poprzez skrócenie terminów płatności, które pozwolą im utrzymać płynną i stabilną produkcję - mówi Maciej Łukowski, członek zarządu i dyrektor działu zakupów w sieci Biedronka.
 
Tylko w 2019 r. Biedronka sprzedała prawie 120 mln kg ziemniaków, 110 mln kg pomidorów i prawie 90 mln kg jabłek w ponad 3000 placówek, z których ogromna większość pochodziła od polskich producentów. Biedronka jest również zaangażowana w promowanie zdrowych nawyków żywieniowych opartych na świeżych owocach i warzywach poprzez działania promocyjne, takie jak akcje Gang Słodziaków czy Gang Świeżaków, zachęcając do ich zakupu dodatkowymi punktami lojalnościowymi. W 2019 r. we wszystkich kategoriach Biedronka współpracowała z ponad 1000 polskich dostawców, od których pochodziło aż 93% produktów sprzedawanych w całej sieci.
 
Joanna Hamdan 10784 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.