Colliers: bez szturmu na galerie handlowe

Pierwsze wyniki odwiedzalności centrów pokazują, że znaczna część osób ostrożnie podeszła do otwarcia galerii handlowych.

Jak podaje Colliers International, w pierwszym tygodniu powrotu do działalności duże centra handlowe odnotowały spadek odwiedzalności średnio o 30-50% w porównaniu do typowych poziomów w tym okresie w roku ubiegłym.

– Co ciekawe, niektóre galerie, zwłaszcza te zlokalizowane w centrach miast, często połączone z centrami komunikacyjnymi, zanotowały spadki nawet o 70% – mówi Agnieszka Winkler, ekspert ds. strategii i rozwoju projektów handlowych w Colliers International.

Prawdopodobnie klienci wstrzymują się z odwiedzinami w galeriach z powodu obaw o bezpieczeństwo własne i swoich bliskich, zwłaszcza w godzinach szczytu (soboty, popołudnia), kiedy może łatwo dochodzić do przekroczeń liczby osób na jednostkę powierzchni. Ponadto dojazd do centrów handlowych często wymaga transportu komunikacją miejską.

Ponadto z analiz opartych na danych behawioralnych zbieranych z telefonów komórkowych wynika, że ponad 20% odwiedzalności stanowi bardzo mała trzy- lub pięcioprocentowa grupa lojalnych klientów, którzy do centrum przychodzą kilka razy w miesiącu. Dla najemców i zarządców centrów handlowych ważne będzie monitorowanie, na ile te kluczowe grupy wracają do danego centrum, jakie są ich nowe zachowania zakupowe, czy przeniosły się do innego typu placówek. Tylko wiedza, którą można budować przy wykorzystaniu rozwiązań technologicznych pozwoli na podejmowanie optymalnych decyzji wspierających odbudowywanie biznesu.

Wzrośnie ponadto znaczenie wszelkich rozwiązań w ramach customer experience, zwłaszcza tych zwiększających komfort pobytu w sklepie, ewentualnego stania w kolejkach przed wejściem, rezerwacji wizyt na konkretne godziny czy organizacji odbioru zakupów w systemie click and collect, a także komunikacja z klientem zwiększająca poczucie bezpieczeństwa i komfortu podczas wizyt w centrum handlowym.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.