Nielsen: wzrosła sprzedaż stacjonarna i online też

W 19 tygodniu roku 2020 r. wartość koszyka zwiększyła się rok do roku o 5%, a tydzień do tygodnia - nawet o 7%.

Dobra wiadomość dla producentów lodów i piwa. Sprzedaż tych pierwszych wzrosła rok do roku o 31%, tego drugiego - o 25%. Widać też powrót do biur części pracowników: sprzedaż kosmetyków do makijażu oczu zwiększyła się o 7%. Trzeci tydzień z rzędu spadała natomiast sprzedaż bułek (-28%). Malał także popyt na jedzenie dla dzieci - 19% oraz kawę -16%.

- Zakupy Polaków pokazują, że wraz z kolejnym luzowaniem obostrzeń przechodzimy do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Z jednej strony zyskują kategorie przyjemnościowe związane zarówno z sezonem, jak i umilaniem sobie czasu spędzanego w domu - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce. - Kolejny tydzień z rzędu rośnie wartość sprzedaży lodów +31% oraz piwa +25%. Z drugiej strony wygląda na to, że nowe nawyki z czasu kwarantanny mogą zostać z nami na dłużej. Więcej pieczemy i gotujemy samodzielnie, a zatem utrzymuje się spadek wartość sprzedaży bułek -28% oraz jedzenia dla dzieci -19%.

- Pozytywna dynamika całego koszyka zarówno rok do roku +5%, jak i tydzień do tygodnia +7%, a w kanale online nawet +14% może świadczyć o odmrażaniu również naszych koszyków zakupowych. Tym bardziej, że wartość sprzedaży kosmetyków do makijażu oczu urosła +7%, więc możemy z większym optymizmem spojrzeć w przyszłość - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

Magdalena Weiss 2541 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.