Wiemy, gdzie można kupić najtaniej mięso

Okazuje się, że w woj. świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim.

Polacy najdrożej kupują mięso w promocji w woj.: podlaskim, śląskim i zachodniopomorskim, a najtaniej w świętokrzyskim, warmińsko-mazurskim i kujawsko-pomorskim. Jak mówią eksperci, w woj. podlaskim i zachodniopomorskim podwyższa cena wynika ze stosunkowo słabego nasycenia handlem sieciowym i sieci logistycznej. Na Śląsku z kolei decyduje silny, skoncentrowany popyt środowiska miejskiego. Mniejsze ceny w świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim wynikają z niskiego poziomu dochodów. W kujawsko-pomorskim znaczenie ma obfita podaż.

Cielęcina na wagę w promocji jest najtańsza w woj. warmińsko-mazurskim, małopolskim i kujawsko-pomorskim – ok. 35 zł/kg. Z kolei najdroższa jest w zachodniopomorskim, podlaskim i podkarpackim – niewiele ponad 36 zł/kg. – Różnice są naprawdę minimalne i raczej niezauważalne przez konsumentów. Ci, których stać na regularne spożywanie tego rodzaju mięsa, z pewnością tego nie kalkują – komentuje Karol Kamiński z Grupy AdRetail.

Średnie ceny promocyjne drobiu są najniższe w warmińsko-mazurskim, wielkopolskim i mazowieckim – ok. 9,5 zł/kg. Natomiast najdrożej jest w woj. śląskim, podlaskim i lubuskim – bliżej 10 zł/kg. Najtaniej jest oczywiście na obszarach wiodących w produkcji drobiu. Z kolei najwyższe ceny są wynikiem popytu w aglomeracjach miejskich woj. śląskiego i zredukowanej podaży w woj. podlaskim.

Wieprzowina jest najtańsza w woj. lubelskim, mazowieckim i opolskim – niespełna 14 zł/kg. Najdrożej jest w woj. podkarpackim, zachodniopomorskim i lubuskim – ponad 14 zł/kg.

Wołowina jest najtańsza w woj. świętokrzyskim, podkarpackim i lubuskim – od 20,5 do 21,5 zł/kg. Z kolei najdroższa jest w podlaskim, zachodniopomorskim i pomorskim – ponad 22 zł/kg.

Analizę wykonali eksperci z międzynarodowej agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz Grupy AdRetail. Sprawdzano średnie ceny w gazetkach promocyjnych wydawanych przez dyskonty, hipermarkety, supermarkety, sieci convenience i cash&carry. Łącznie poddano analizie ponad 9 tys. gazetek handlowych, w tym blisko 10 tys. akcji promocyjnych z okresu 01.04.2019-30.04.2020 r.

Źródło i zdjęcie: MondayNews

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.