23 sklepy Dino czekają na otwarcie

Wszystkie powinny już działać, jednak ich debiut opóźniła sytuacja w kraju.

W I kw. 2020 r. Dino Polska zakończył proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów. Do końca marca 2020 r. uruchomiono 16 sklepów o łącznej powierzchni 6,3 tys. mkw., a otwarcie 23 marketów (o łącznej powierzchni 9,1 tys. mkw.) zostało wstrzymane. Powód? Wydłużony proces uzyskiwania zgód na ich uruchomienie, co z kolei wynikało z ograniczeń w działaniach organów administracji państwowej.

W okresie od 1 stycznia 2020 roku do 31 marca 2020 roku zdarzeniem o charakterze nietypowym dla działalności Grupy Dino była pogarszająca się sytuacja epidemiologiczna w Polsce i wprowadzane w związku z nią przez rząd restrykcje dotyczące przemieszczania się ludności i funkcjonowania podmiotów gospodarczych. W ich efekcie spółka obserwowała w połowie marca 2020 r. zwiększoną aktywność zakupową swoich klientów, którzy robili zakupy na zapas. Równocześnie spółka była zmuszona do poniesienia pewnych dodatkowych kosztów operacyjnych związanych z koniecznością dostosowania się do sytuacji epidemiologicznej, a w szczególności z koniecznością wprowadzenia wysokiego reżimu sanitarnego w sieci sklepów i centrach dystrybucyjnych.

– Na działalność Dino Polska i Grupy w dalszym ciągu może mieć wpływ sytuacja epidemiologiczna. Spółka na bieżąco monitoruje i stosuje się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego i innych służb w Polsce – informuje sieć. ­– Spółka podejmuje i zaleca pracownikom szczególne środki prewencyjne. Na datę niniejszego raportu wszystkie obszary działalności operacyjnej spółki funkcjonują sprawnie i nie ma istotnych przesłanek do rewizji planów i celów, które zarząd spółki ustalił na 2020 rok.

Przychody Dino wzrosły o 42,3% do 2,22 mld zł, zysk operacyjny zwiększył się o 51,8% do 143,64 mln zł, natomiast na czysto spółka zarobiła 103,9 mln zł, co jest wynikiem lepszym od uzyskanego w analogicznym okresie ubiegłego roku o 55,2%.

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów. Na dzień 31 marca 2020 r. sieć Dino tworzyło 1 2571 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży 487 094 mkw. w okresie trzech lat do 31 marca 2020 r. zwiększyła liczbę sklepów o 618, czyli o 97%. (LfL), który w I kwartale 2020 r., w porównaniu z analogicznym okresem 2019 r., wyniósł 20,3%. Większość sklepów ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 400 m2 . Każdy sklep oferuje klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (SKU), w większości produktów pod znanymi markami oraz produktów świeżych, a także posiada stoisko mięsne z obsługą. Świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, odpowiadały za 40,2% sprzedaży Grupy w I kw. 2020 r., co oznacza wzrost o 1 pkt proc. w stosunku do analogicznego okresu 2019 r.

Magdalena Weiss 2525 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.