Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

Piwo? Chętnie smakowe i bez alkoholu

W ostatnich latach Polacy coraz bardziej przekonują się do smakowych odmian złotego trunku. Na znaczeniu zyskują zarówno piwa smakowe, jak i radlery, przyciągające z roku na rok coraz większą liczbę nabywców.

Polacy coraz częściej kupują piwa smakowe. W ubiegłym roku piwa smakowe i radlery wspólnie stanowiły już aż 13% wolumenu piwa. W porównaniu do 2018 roku oba warianty wzrosły o kilkanaście procent, podczas gdy "zwykłe" piwo odnotowało stratę.

– Co ciekawe, wśród piw smakowych znaczny udział przypada tym o ciemnej barwie  – w ubiegłym roku co czwarte kupione piwo tego rodzaju było ciemne – mówi Aleksandra Gębarowska, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. – W przypadku radlerów, które z natury są lekkimi piwami z domieszką lemoniady, królują piwa jasne, choć i tutaj ciemny wariant zaznaczył swoją obecność na rynku. W 2019 roku po brunatną wersję radlerów sięgnęło ponad 8% gospodarstw domowych. Nie był to jednak całkowicie innowacyjny pomysł, a raczej powrót do koncepcji sprzed 4 lat, kiedy to na rynku pojawiły się ciemne piwa typu radler. Wówczas znalazły się one w koszyku prawie co 6. gospodarstwa.

W ciągłym wzroście popularności piw smakowych i radlerów nie przeszkadza nawet ich wyższa cena. W 2019 roku za 0,5 litra smakowego trunku płacono średnio 3 zł 53 gr, za radlery 3 zł 08 gr, a za zwykłe piwo zaledwie 2 zł 45 groszy.

W ostatnich latach w Polsce nie słabnie również moda na piwo bezalkoholowe. W ubiegłym roku, w porównaniu do roku poprzedzającego, wolumen piw 0% wzrósł aż o połowę. Pozytywny trend był widoczny we wszystkich wariantach,  jednak w przypadku radlerów popularność piwa bezalkoholowego rosła najszybciej (aż o 72% vs. 2018). Co więcej, w 2019 aż 30% polskich gospodarstw kupiło bezalkoholowego radlera. Dla porównania w 2018 było ich ok 18%, a w 2017 tylko 10%. Wariant bez alkoholu notował również wzrosty wśród piw smakowych. W 2019 roku sięgnęło po niego 28% gospodarstw.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.