Coty sprzedaje 60% udziałów marki Wella

KRR nabywa większościowy pakiet w dywizji Coty Professional Beauty oraz Retail Hair. Szacuje się, że wartość transakcji wyniesie ok. 4,3 mld dolarów.

12 maja Coty ogłosiło podpisanie porozumienia z globalną firmą inwestycyjną KKR w sprawie sprzedaży większościowych udziałów w biznesie Professional Beauty i Retail Hair, który obejmuje marki takie jak m.in. Wella Professionals, Clairol, OPI oraz ghd (łącznie Wella).

Jak przewiduje porozumienie, Coty wydzieli Wellę oraz portfel należących do niej marek produktów profesjonalnych i utworzy z nich odrębną spółkę, w której KKR obejmie 60% udziałów, zaś Coty zachowa pozostałe 40%.

Warunkiem finalizacji transakcji jest dokończenie wymaganej procedury należytej staranności oraz przygotowanie ostatecznej wersji dokumentów. Umowa ma zostać podpisana do końca maja.

- Jesteśmy podekscytowani mogąc przekazać tę wiadomość. KKR jest jedną z wiodących firm inwestycyjnych na świecie, która może poszczycić się ogromnym doświadczeniem w tworzeniu wartości. Jako lider rynku, posiadający jeden z najmocniejszych portfeli marek w segmencie profesjonalnych produktów do włosów i paznokci, wierzymy że to porozumienie otwiera dla Welli, naszych pracowników i naszych marek szereg nowych możliwości - powiedziała Sylvie Moreau, prezes dywizji Coty Professional Beauty.

KKR jest pionierem globalnego modelu private equity z ponad 43-letnim doświadczeniem inwestycyjnym. Ma wieloletnie doświadczenie w inwestowaniu w marki produktów konsumenckich, również w branży beauty. Posiada udziały w 109 firmach, których łączne obroty sięgają 157 mld dolarów rocznie i które zatrudniają ponad 637 500 osób. Jako firma o globalnym zasięgu, a także posiadająca rozbudowaną sieć oddziałów lokalnych, KRR ma poparte ogromnym doświadczeniem możliwości wspierania globalnych firm.

- Cieszymy się z możliwości nawiązania tego partnerstwa, którego celem jest inwestycja w Coty, a tym samym wspieranie firmy w tym bezprecedensowym okresie niepewności dzięki czemu stanie się ona silniejsza i bardziej prężna. Cieszymy się z możliwości nabycia pakietu większościowego Welli, która jest jednym z liderów rynku posiadającym bogate portfolio marek z jakże atrakcyjnego segmentu profesjonalnych produktów do włosów. Dostrzegamy ogromne możliwości dalszego rozwoju tego biznesu wraz z doświadczonymi zespołami zarządzającymi Welli. Już dziś cieszymy się na perspektywę budowania trwałego, kreującego wartość, strategicznego partnerstwa - mówi Johannes Huth, partner KKR i dyrektor regionu EMEA.

Coty przejęło marki Professional Beauty oraz Retail Hair od Procter & Gamble w październiku 2016 roku.

Joanna Hamdan 11259 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.