Bezmięsne burgery zdobywają Amerykę

Bohaterkami ubiegłego tygodnia zostały dwie amerykańskie firmy produkujące roślinne zastępniki mięsa.

Nawet zamknięcie restauracji nie przeszkodziło firmie Beyond Meat – producentowi burgerów na bazie roślin – w zwiększeniu obrotów w pierwszym kwartale 2020. Wszystko dzięki podwojeniu obecności w sklepach, w tym należącej do Amazona sieci Whole Foods i Walmarcie. Ostatnio nawiązał także współpracę z Amazon Fresh, a także ze Starbucksem, na dostawy do chińskich restauracji sieci. Obroty w kanale detalicznym okazały się wyższe o 12% od oczekiwanych. Producent zarobił w całym kwartale 1,8 miliona dolarów, podczas gdy przed rokiem odnotował stratę w wysokości 6,6 miliona dolarów. Analitycy oczekiwali niewielkiej straty. Przychody wzrosły natomiast o 141% do 97,1 mln dol. wobec oczekiwań niższych o 8,8 mln dol.  Jednak z powodu trudnych do przewidzenia dalszych skutków pandemii, firma wycofała się z całorocznych prognoz.

Z kolei Impossible Foods poinformował, że jego sztandarowy produkt Impossible Burger będzie dostępny w 1700 sklepach sieci Kroger – trzeciej co do wielkości stacjonarnej sieci detalicznej w Stanach Zjednoczonych o obrotach rzędu 120 mld dolarów. Co więcej, firma ogłosiła, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy powiększyła dystrybucję o 777 punktów sprzedaży detalicznej, dzięki czemu ogólnokrajowy zasięg firmy osiągnął ponad 1000 sklepów.

Sukcesy obu producentów analitycy wiążą z mniejszą dostępnością mięsa oraz związanymi z tym faktem wzrostem jego cen. Produkcja roślinna wymaga krótszego łańcucha dostaw, stąd zapotrzebowanie na zastępniki mięsa.

Magdalena Weiss 3268 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.