E.Leclerc ruszył ze sklepem online

Ale tylko w jednej kategorii. Sprawdź na jaki pomysł wpadł ursynowski hipermarket sieci.

Ursynowski E. Leclerc uruchomił usługę click&collect w swoim sklepie z winami La Cave.

W ramach nowej platformy zakupowej, klienci mogą zamówić wybrane przez siebie produkty oraz odebrać je w stacjonarnej siedzibie.

Oferta dostępna na platformie lacave.com.pl zawiera już ponad 2 tysiące pozycji, a docelowo za kilka tygodni będzie obejmowała ponad 3 tysiące produktów, czyli wszystkie, które są obecnie dostępne w sklepie stacjonarnym. Klienci mogą skorzystać między innymi z wyboru win musujących, wzmacnianych oraz alkoholi mocnych. Platforma zawiera szereg filtrów ułatwiających zakupy, takich jak kolor wina, smak, kraj oraz region produkcji, a także szczep.

Usługa jest dostępna w systemie click&collect. Po rejestracji na platformie lacave.com.pl klienci składają zamówienia, a następnie odbierają je w wyznaczonym punkcie sklepu E.Leclerc Ursynów. Czas na odbiór zakupów wynosi 7 dni. Wszystkie ceny produktów są zgodne z cennikiem w sklepie stacjonarnym.

– Nasz hipermarket ma szeroki wybór win i innych alkoholi. Dzięki nowej usłudze klienci mają nieograniczony czas na zapoznanie się z asortymentem na stronie. Mogą także skorzystać z intuicyjnego systemu zamówień i rezerwacji. Jest to dobre rozwiązanie szczególnie dla osób ceniących sobie wygodę i oszczędność czasu­ – mówi Yann Bareil, dyrektor E.Leclerc Warszawa Ursynów.

O problemach na rynku wina w dobie pandemii pisaliśmy tutaj. O ponad 80% spadła sprzedaż wina w sklepach specjalistycznych, a o 20% do sklepów detalicznych - tak sytuację od momentu wybuchu pandemii w Polsce oceniają największe firmy winiarskie w kraju. Zdaniem przedstawicieli tych firm, spadki z pewnością będą jeszcze większe, a wielu firmom grozi upadek. To dlatego, że podczas gdy inni przenoszą swoją ofertę do internetu, przedsiębiorstwa winiarskie tego zrobić nie mogą (chyba, że zdecydują się na taką sprzedaż sieci, jak w przypadku Lidla czy teraz właśnie E.Leclerc). Zgodnie z obowiązującymi przepisami, handel winem przez internet nie jest dozwolony.  Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa właśnie skierował pismo w tej sprawie do Premiera, Ministra Zdrowia i Ministra Przedsiębiorczości. O wsparcie zwrócił się też do Ministra Rolnictwa.

Joanna Hamdan 10735 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.