Zyski Amazona spadają

Pomimo wzrostu sprzedaży w I kwartale Amazon zarobił mniej. Wszystko przez koszty związane z ochroną przed koronawirusem.

Sprzedaż netto Amazona wzrosła w pierwszym kwartale o 26% do 75,5 miliarda dolarów w porównaniu z 59,7 miliarda dol. w pierwszym kwartale 2019 roku. Wyłączając niekorzystny wpływ 387 milionów dol. ze względu na zmiany kursów walutowych w ujęciu rocznym w całym kwartale, sprzedaż netto wzrosła o 27% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2019 r. i wobec oczekiwań na poziomie 73,61 mld dol.

Mimo wzrostu sprzedaży, łatwego do przewidzenia w obliczu zwiększonego zainteresowania zakupami online, zysk amerykańskiego giganta zmniejszył się z powodu wyższych kosztów poniesionych na ochronę przed koronawirusem.

Zysk operacyjny spadł do 4,0 miliarda dol. wobec 4,4 miliarda dol. w pierwszym kwartale 2019 roku.
Zysk netto natomiast spadł do 2,5 mld dol. 5,01 dol. na akcję, podczas gdy rok wcześniej było to odpowiednio 3,6 mld dol. lub 7,09 dol. na akcję. Rynek oczekiwał zysku na poziomie 6,25 dol./akcję. W efekcie akcje spadały o ponad 4 proc. w handlu pozasesyjnym w pierwszej reakcji na słabsze wyniki.

Firma Jeffa Bezosa poinformowała również, że w II kwartale wyda na wydatki związane z pandemią 4 mld dol.  Przychody między kwietniem a czerwcem mają wynieść między 75 a 81 mld dol., a to oznaczałoby o 18-28% w ujęciu rocznym. Wynik operacyjny może się wahać od 1,5 mld dol. straty do 1,5 mld dol. zysku. Rok temu wyniósł 3,1 mld dol.

Magdalena Weiss 2525 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.