Biedronka: kosztowny błąd w promocji. Stało się - mówi sieć

Akcja Biała Noc w Biedronce miała być hitem i tym się okazała, ale dla klientów a nie samej sieci. Wszystko przez usterkę systemu kasowego. O tym jak nieoczekiwany kierunek przyjmują czasem promocje przekonał się również kiedyś Lidl.

[TEKST ZAKTUALIZOWANY]

Biała Noc w Biedronce zaczęła się w niedzielę 26 kwietnia 2020 r. o godzinie 00:00 a trwała do godziny 06:00 w sklepach otwartych w godzinach objętych promocją. Aby skorzystać z akcji należało dokonać zakupu 20 różnych produktów - wtedy 3 najtańsze miały być dostępne gratis.

Rzeczywistość przerosła jednak twórców. Okazało się, że przez usterkę systemu kasowego podczas tejże promocji klienci otrzymywali darmowo produkty, ale ... najdroższe, a nie najtańsze. W mediach społecznościowych można było przeczytać, że spora część klientów chętnie wykorzystała ten błąd i zgarniali z półek sprzęty AGD i RTV.

Biedronka poproszona przez handelextra.pl  o komentarz w tej sprawie przyznała, że usterka rzeczywiście miała miejsce, ale sieć nie zamierza podejmować w tej sprawie żadnych działań. - Stało się i już - ucinają przedstawiciele biura prasowego.

Biała Noc była częścią większej akcji Biedronki - 2,5 tys. z ponad 3 tys. sklepów sieci Biedronka czekało na klientów od piątkowego poranka nieprzerwanie do 21:00 w handlową niedzielę 26 kwietnia. To ponad 60 godzin zakupów, czyli istny maraton. Pisaliśmy o nim tutaj.

W 2016 r. to Lidl przekonał się, że jak nieoczekiwany kierunek mogą przyjąć promocje dla klientów. Akcja ruszyła 27 października. Każdy klient, który kupił produkty marek własnych Lidla (spożywcze, chemiczne i kosmetyki) mógł je zwrócić bez podania przyczyny. Wystarczyło okazać paragon i oddać nawet otwarty produkt lub tylko jego puste opakowanie.

Szybko jednak okazało się, że część Polaków nie wykazała się przyzwoitością. Konsumenci ruszyli do sklepów Lidla i zapełniali koszyki produktami nawet za kilkaset złotych (część z nich już chwilę po wyjściu ze sklepu opróżniała opakowania, przepakowała towary, aby chwilę później wrócić do sklepu po zwrot pieniędzy). Przed sklepami ustawiały się długie kolejki ponoć niezadowolonych z zakupionego towaru klientów. Po 13 dniach trwania promocji Lidl postanowił ją zakończyć.

Ilona Mrozowska 4642 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.