Żywność w dobie COVID-19 a obawy konsumentów
Czego najbardziej boją się Polacy przy okazji kupowanie żywności w dobie pandemii? Zdradzają to badania Uniwersytetu Warszawskiego, z których wynika także konsumenci czują się niedoinformowani, czy aby na pewno nie mają się czego bać w kontakcie z żywnością.
Obawy te mają istotny wpływ na postawy i zachowania konsumentów, zmieniając ich zwyczaje zakupowe. Biorąc pod uwagę wyniki badania, warto rozważyć podjęcie przez branżę spożywczą oraz retail działań edukacyjnych, które pozwolą konsumentom na łatwiejsze zaadoptowanie się do nowej sytuacji.
[1] Żywność w dobie pandemii COVID-19 i rozprzestrzeniania się koronawirusa (SARS-CoV-2); badanie sondażowe zrealizowane przez agencję PR Hub i Wydział Nauk o Zdrowiu Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego w kwietniu 2020 r., grupa 2 176, metoda CAWI
[2] FDA. Food Safety and the Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) [March 17, 2020]