Hale Metro otwierają się na wszystkich klientów
Do 19 kwietnia hurtownik Metro Deutschland tymczasowo udostępnił pięć sklepów Metro Gastro w Wolgast, Greifswald, Wismar, Neustrelitz i Waren wszystkim klientom, nie tylko hurtowym. W Polsce nie zdecydowano się na taki krok.
- Rozluźniając wymagania, możemy zaoferować mieszkańcom bezpieczną okazję na zakupy w tym trudnym czasie, aby zaspokoić istniejące potrzeby w Metro i dać klientom dostęp do rozszerzonej oferty - mówi Frank Jäniche, CEO Metro Deutschland.
- Cieszymy się, że w tych trudnych czasach możemy udostępnić naszą ofertę i usługi społeczeństwu, przyczyniając się w ten sposób do przezwyciężenia kryzysu w naszym regionie - dodaje Heiko Esser, dyrektor regionalny Meklemburgia-Pomorze Przednie i Hamburg w Metro Niemcy.
Tymczasem w Polsce nic się nie zmienia. Jak poinformowała nas Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i komunikacji wewnętrznej w Makro Cash and Carry Polska, polski oddział Metro nadal działa jako hurtownik żywności. - Obsługujemy potrzeby klientów B2B. W obecnych okolicznościach rozszerzyliśmy nasze usługi, aby zapewnić dostawę nie tylko do branż horeca i handel, ale również do sektora usługowego, biur, kancelarii, ambasad itp. - wymienia Figurna.
Niemieckie Metro prowadzi w Meklemburgii-Pomorzu Przednim pięć sklepów Metro Gastro. Asortyment obejmuje około 12 000 produktów ze szczególnym uwzględnieniem jedzenia. Oprócz wyboru produktów regionalnych, hurtownia oferuje m.in. szeroką gamę krajowych i egzotycznych owoców i warzyw, mięsa i ryb, a także serów i produktów mlecznych.
Łącznie Metro Deutschland GmbH prowadzi 103 hurtownie i 11 magazynów w Niemczech. Jest częścią grupy Metro, międzynarodowej hurtowni artykułów spożywczych i niespożywczych, która specjalizuje się w potrzebach hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa), a także niezależnych sprzedawców detalicznych. Firma działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób. W Polsce Makro Cash and Carry pojawiło się w 1994 r. Obecnie ma 29 hal.

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.