Hale Metro otwierają się na wszystkich klientów

Do 19 kwietnia hurtownik Metro Deutschland tymczasowo udostępnił pięć sklepów Metro Gastro w Wolgast, Greifswald, Wismar, Neustrelitz i Waren wszystkim klientom, nie tylko hurtowym. W Polsce nie zdecydowano się na taki krok.

Do tej pory hale Metro były dostępne tylko dla klientów komercyjnych, takich jak restauratorzy, hotelarze lub właściciele małych firm. Zgodę na zmianę użytkowania hal musiało wydać aż Niemieckie Ministerstwo Energetyki, Infrastruktury i Cyfryzacji Kraju Związkowego Meklemburgia-Pomorze Przednie. Dzięki niej klienci końcowi nie potrzebują teraz karty klienta Metro na wejście do hal i zrobienia w nich zakupów.

- Rozluźniając wymagania, możemy zaoferować mieszkańcom bezpieczną okazję na zakupy w tym trudnym czasie, aby zaspokoić istniejące potrzeby w Metro i dać klientom dostęp do rozszerzonej oferty - mówi Frank Jäniche, CEO Metro Deutschland.

- Cieszymy się, że w tych trudnych czasach możemy udostępnić naszą ofertę i usługi społeczeństwu, przyczyniając się w ten sposób do przezwyciężenia kryzysu w naszym regionie - dodaje Heiko Esser, dyrektor regionalny Meklemburgia-Pomorze Przednie i Hamburg w Metro Niemcy.

Tymczasem w Polsce nic się nie zmienia. Jak poinformowała nas Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i komunikacji wewnętrznej w Makro Cash and Carry Polska, polski oddział Metro nadal działa jako hurtownik żywności. - Obsługujemy potrzeby klientów B2B. W obecnych okolicznościach rozszerzyliśmy nasze usługi, aby zapewnić dostawę nie tylko do branż horeca i handel, ale również do sektora usługowego, biur, kancelarii, ambasad itp. - wymienia Figurna.

Niemieckie Metro prowadzi w Meklemburgii-Pomorzu Przednim pięć sklepów Metro Gastro. Asortyment obejmuje około 12 000 produktów ze szczególnym uwzględnieniem jedzenia. Oprócz wyboru produktów regionalnych, hurtownia oferuje m.in. szeroką gamę krajowych i egzotycznych owoców i warzyw, mięsa i ryb, a także serów i produktów mlecznych.

Łącznie Metro Deutschland GmbH prowadzi 103 hurtownie i 11 magazynów w Niemczech. Jest częścią grupy Metro, międzynarodowej hurtowni artykułów spożywczych i niespożywczych, która specjalizuje się w potrzebach hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa), a także niezależnych sprzedawców detalicznych. Firma działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób. W Polsce Makro Cash and Carry pojawiło się w 1994 r. Obecnie ma 29 hal.

Katarzyna Pierzchała 3572 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.