[AKTUALIZACJA] Nowe internetowe opcje zakupów spożywczych [ZESTAWIENIE]

Zamawianie przez aplikację z odbiorem w sklepie, gotowe zestawy online - to rozwiązania wprowadzane przez największe sieci handlowe w Polsce.

Aktualizacja 11.05.2020

Kolejne sieci handlowe testują, rozbudowują i wprowadzają nowe usługi związane z handlem przez internet. W czasie, gdy konsumenci ograniczają zakupy w sklepach, detaliści znajdują wciąż nowe sposoby na dotarcie do konsumentów i inwestują w e-commerce. Nic dziwnego – z danych Nielsena wynika, że wartość koszyka zakupowego online z tygodnia na tydzień wzrasta po dwadzieścia kilka procent. Wiele wskazuje też na to, że zmienia się charakter zakupów przez internet; o ile do tej pory konsumenci zdecydowanie preferowali zamówienia z dostawą do domu, to obecnie coraz więcej sieci udostępnia różnorakie sposoby przekazania zakupów klientom.

Auchan. Dzięki współpracy z firmą InPost w ramach programu lodówkomatów, klienci Auchan zyskali nową możliwość odbioru świeżej żywności, z gwarancją zachowania temperatury. Usługa realizowana jest obecnie w trzech pilotażowych lokalizacjach w Piasecznie, Łomiankach i przy ul. Jubilerskiej w Warszawie, gdzie na parkingach znajdują się lodówkomaty z trzema zakresami temperatury – zwykła, lodówka i zamrażarka. Produkty z odbiorem w lodówkomacie należy rezerwować na stronie https://www.auchan.pl/pl/dla-klienta/rezerwacje.

Dla tych klientów, którzy chcą pozostać w domu Auchan przygotowało ofertę online. Oprócz komunikowanych już wcześniej gotowych zestawów do rezerwacji on-line i odbioru na parkingu, lub w sklepie - Auchan rozwija nowe partnerstwa i usługi z platformami internetowymi Szopi.pl i Allegro.

Biedronka: Największa sieć w Polsce to kolejny detalista, który nawiązał współpracę z Glovo. Usługa od 9 kwietnia dostępna jest w 10 miastach: Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku, Gdyni i Sopocie, obsługiwanych przez ponad 100 sklepów sieci. 22 kwietnia dołączyły do projektu kolejne miasta (53 sklepy w Płocku, Rzeszowie, Bydgoszczy, Toruniu, Olsztynie i Lublinie) oraz 64 nowe placówki w miastach już wcześniej obsługiwanych.Od 10 maja sieć rozbudowała usługę na całą powierzchnię administracyjną wymienionych miast i udostępniła możliwość zamówienia i dostawy także w niedzielę nieehandlową. Zamówione przez klientów produkty będą dostarczane przez kurierów Glovo w ciągu godziny od dokonania zamówienia w sposób umożliwiający brak kontaktu osobistego. Cena jednorazowej dostawy oferowanej przez Glovo należy do najniższych na rynku w relacji do typowego koszyka zakupowego sieci Biedronka i wynosi 9,99 zł. Nie ma konkretnych limitów wagowych, jednak waga zakupów nie powinna przekraczać fizycznych możliwości dostawcy. Zamówienia można składać od 10:00 do 22.30, a w stolicy już od 8:00 rano.

Carrefour: Dwie innowacje wprowadził w ostatnich dniach także Carrefour. Francuski detalista nawiązał współpracę  z Glovo, które umożliwia szybką i bezkontaktową dostawę zamówionych przez aplikację i skompletowanych przez pracowników Carrefoura Express zakupów.  Z oferty tej mogą skorzystać mieszkańcy Warszawy, Gdańska, Gdyni, Poznania, Wrocławia, Krakowa i Katowic. Wcześniej sieć podjęła współpracę z Szopi.pl. Dzięki tej inicjatywie seniorzy mogli dokonać zakupów z oferty Carrefoura z dostawą pod wskazany adres, bez wychodzenia z domu i bez dodatkowych kosztów transportu.

Intermarché: Na początku kwietnia Grupa Muszkieterów wprowadziła usługę Intermarché Drive w czterech kolejnych lokalizacjach. Z rozwiązania mogą dodatkowo korzystać mieszkańcy: Torunia, Bukowna oraz Gostynia. Natomiast mieszkańcy Śremu zyskali drugi punkt w mieście, w którym realizowana jest ta usługaW tym roku Muszkieterowie planują uruchomić usługę nawet w kilkudziesięciu kolejnych lokalizacjach. Klienci mają możliwość wyboru terminu oraz godziny odbioru zamówienia.

Kaufland: Sieć rozpoczęła sprzedaż paczek z najpotrzebniejszymi produktami spożywczymi oraz higienicznymi, m.in. makaron, mąka, ryż, herbata, przetwory pomidorowe, czy papier toaletowy. Paczkę można kupić za pośrednictwem Mango, a dostarczy ją DHL Parcel.

Polomarket: Klienci sieci w całej Polsce mają możliwość złożenia zamówienia na produkty z wszystkich kategorii asortymentowych, w tym także na produkty świeże. Następnie wybierają jako miejsce odbioru zakupów dowolny sklep Polomarket. Płatności za zamówione i skompletowane zakupy dokonuje się kartą, urządzeniem mobilnym lub gotówką w specjalnie do tego wyznaczonej kasie w sklepie. Kolejnym krokiem w rozwijaniu funkcjonalności usługi będzie możliwość dokonania płatność bezpośrednio w aplikacji oraz dostawa do domu we współpracy ze specjalistyczną firmą.

PGZ Kupiec: Grupa rozbudowuje sprzedaż internetową i wprowadza usługę "click and collect". Obecnie dostawy pod drzwi realizuje w ośmiu miastach i ich okolicach w województwie śląskim. W kwietniu usługa zostanie rozszerzona o kolejne miejscowości na Śląsku, a także zadebiutuje w województwie mazowieckim. Dla klientów zamawiających spoza obszarów objętych dostawami, zamówienia realizowane są wysyłkowo, za pośrednictwem firmy kurierskiej. Z racji dużego zapotrzebowania na usługę online grupa wprowadziła dodatkowe terminy dostaw oraz opcję „zamów i odbierz”.  Zakupy internetowe można robić przez całą dobę na stronie www.sklepkupiec.pl i odebrać je w wybranym przez klienta terminie w sklepach stacjonarnych Kupca w Bielsku-Białej, Żorach, Lublińcu i Strumieniu. Płatności za zamówienia można regulować gotówką, kartą płatniczą lub przelewem.

Stokrotka: Do końca kwietnia w 100 supermarketach w całej Polsce będzie można odebrać zakupy zrobione przez internet. Zakupy online można robić przez całą dobę i odebrać je w wybranym, dogodnym dla siebie terminie w wybranym supermarkecie w Polsce jeszcze tego samego dnia. Płatności można dokonać gotówką, bonami towarowymi, kartą płatniczą lub kredytową. Sklep wydaje zamówienia w specjalnie wydzielonej kasie, przygotowanej wyłącznie do obsługi zamówień internetowych – bez konieczności wchodzenia do sklepu.

Spar: Również od 7 kwietnia Wasz Sklep Spar wprowadził rozwiązanie, które ma pomóc w rozładowaniu kolejek do sklepów sieci. Aż do odwołania w wybranych placówkach Spar oraz wszystkich sklepach własnych Piotr i Paweł dla klientów dostępne będą specjalne ulotki na listę zakupową. Listę taką zostawia się w sklepie, żeby nie przebywać w nim zbyt długo, a gdy zakupy, przygotowane przez personel, są gotowe do odbioru, klient dostaje sygnał, że może je odebrać. Dwa dni później poinformował o uruchomieniu pilotażowej usługi click & collect, na razie w Częstochowie, Zielonej Górze i Gorzowie Wielkopolskim. Do końca kwietnia zostanie ona wdrożona w 10 miastach. Jeśli formuła się przyjmie, sieć zakłada start click&collect w kolejnych 10 miastach w maju.

Tesco: Brytyjskie Tesco, by nadążyć z internetowymi zamówieniami, musiało przeprowadzić rekrutację pracowników tymczasowych. Pracę znalazło już 650 osób, a sieć nie wyklucza dalszego naboru

Żabka: To chyba największe zaskoczenie. Sieć sklepów convenience Żabka, nastawiona na klientów, którzy wpadają w drodze do pracy lub na przystanek po drobną przekąskę lub danie gotowe, ogłosiła testy dwóch usług związanych ze sprzedażą internetową. Pierwsza z nich to „Zamów i odbierz”, która  umożliwia zamówienie produktów poprzez aplikację żappka, a następnie ich odbiór wraz z płatnością w sklepie. Opcja ta na razie dostępna jest w ramach pilotażu w wybranych sklepach w Warszawie. Do 10 kwietnia tę usługę realizować będzie łącznie 20 sklepów. Drugą nowością jest opcja „Żabka do domu”, która umożliwia dostawę zakupów do domu. Obecnie z tej usługi mogą korzystać klienci wybranych sklepów w centrum Poznania (dzielnice Jeżyce i Łazarz). Łącznie w pilotażu weźmie udział 30 sklepów.

Swoją sprzedaż na odległość udoskonalają także perfumerie i drogerie oraz producenci kosmetyków.

Sephora: Perfumeria ta uruchomiła nową platformę zakupową oraz aplikację mobilną na telefony komórkowe. Perfumeria oferuje bezpłatną dostawę kurierem DPD, Pocztą Polską lub za pomocą paczkomatów, dla wszystkich zamówień już od 49 zł.

Ziaja: Producent kosmetyków Ziaja z powodu koronawirusa przyspieszył uruchomienie e-sklepu. Sprzedaje m.in. żele antybakteryjne, a że zainteresowanie jest ogromne, czas realizacji zamówienia może dochodzić nawet do siedmiu dni.

Magdalena Weiss 2535 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.