Frisco.pl notuje 4-krotną dynamikę sprzedaży

Jak podkreśla prezes tego internetowego supermarketu spożywczego, firma stara się być fair wobec konsumentów i usuwa z portfolio te produkty, które mają zawyżone ceny.

Jak zapewnia Jacek Palec, prezes Frisco.pl (na zdjęciu), zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, w czasie trwającej obecnie pandemii firma nie zamierza zmieniać swojej polityki cenowej i dąży do tego, aby  ceny najpotrzebniejszych produktów utrzymywały się na jak najniższym poziomie.

Frisco.pl - zaznacza Jacek Palec - stara się też jak najbardziej ograniczać marżę na najpotrzebniejszych produktach. Z oferty wycofano te artykuły, których ceny zostały w ostatnim czasie drastycznie podniesione – w ich miejsce oferowane są tańsze zamienniki lub produkty alternatywne.

- Obserwujemy znaczące wzrosty zarówno w odniesieniu do wartości zakupów dokonywanych przez naszych klientów, jak i ilości towarów kupowanych za pośrednictwem naszego sklepu. Już od 24 lutego zdecydowanie zwiększył się ruch na stronach Frisco.pl i rósł dynamicznie w kolejnych tygodniach marca. W połowie ubiegłego miesiąca wartość koszyka zakupowego w naszym sklepie była o 70% wyższa niż w pierwszych dwóch miesiącach 2020 roku - komentuje Jacek Palec.

Od 24 lutego do końca marca tego roku Frisco.pl dostarczyło swoim klientom około 5,5 mln produktów, których łączna waga przekroczyła 3,5 tys. ton. Jednocześnie zaobserwowano znaczący wzrost sprzedaży wielu kategorii produktów.

Najwyższe wzrosty odnotowano wśród produktów z dłuższym okresem przydatności do spożycia m.in. mięsnych produktów konserwowych (wzrost o ponad 400% w porównaniu do lutego tego roku i niemal 2700% do analogicznego okresu roku poprzedniego) oraz konserw rybnych (150% w porównaniu do ubiegłego miesiąca i 325% rok do roku), a także dań gotowych (wzrosty od 330 do ponad 630% rdr, w zależności od rodzaju produktu).

Bardzo duże wzrosty sprzedaży odnotowano również w koszyku produktów sypkich podstawowych m.in. kaszy (wzrost o 139% w porównaniu do lutego i 325% rdr), makaronu (wzrost o 126% miesiąc do miesiąca oraz 273% rdr), mąki (wzrosty mdm/rdr odpowiednio o 120% i 243%) oraz ryżu (wzrost o 88% w porównaniu do lutego i 238% rdr).

Jednocześnie, oprócz produktów charakteryzujących się długimi datami ważności, zaobserwowano znaczące wzrosty sprzedaży świeżych oraz pakowanych produktów mięsnych – przede wszystkim wieprzowiny m.in. mięsa świeżego (wzrost o 203% w porównaniu do lutego oraz 394% w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku), świeżych pasztetów (wzrost o 161% mdm i 380% rdr), kiełbas oraz wędlin pakowanych (odpowiednio 126 proc. mdm i 220% rdr oraz  67% mdm i 201% rdr), a także drobiu pakowanego (wzrost o 315% w porównaniu do lutego oraz 356% rdr). Wzrasta także sprzedaż pieczywa (o 77% w porównaniu do ubiegłego miesiąca i 292% rdr) oraz świeżych warzyw i owoców (w zależności od rodzaju i gatunku, wzrosty kształtują się na poziomie od 25 do ponad 120% rdr).

Firma podkreśla, że tempo wzrostu w ostatnich latach kształtowało się na poziomie ok. 30%, natomiast od ostatniego tygodnia lutego tego roku tempo to wzrosło czterokrotnie.

Frisco.pl obserwuje także znaczący wzrost liczby nowych klientów – w pierwszym tygodniu kwietnia był on aż 7-krotnie wyższy w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku.

Joanna Hamdan 10796 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.