Browar w Żywcu przekaże mieszkańcom miasta darmowy płyn do dezynfekcji rąk

W związku z informacjami o niewystarczającej ilości płynu do dezynfekcji żywiecki browar postanowił zapewnić każdemu gospodarstwu domowemu w mieście darmowy, półlitrowy płyn do dezynfekcji.

W normalnych warunkach alkohol, który powstaje w browarze podczas warzenia piwa bezalkoholowego dzięki specjalnej linii do dealkoholizacji, sprzedawany jest na potrzeby przemysłowe. W sytuacji walki z COVID-19 zostanie przekazany na produkcję płynów do dezynfekcji. W zamian za to żywiecki browar będzie mógł przekazać płyn do dezynfekcji mieszkańcom miasta, a także służbom medycznym oraz komunalnym.

- W Żywcu wszystkie ręce na pokład, dlatego postanowiliśmy przekazać alkohol, który otrzymujemy z piwa bezalkoholowego producentom środków ochrony w zamian za płyn do dezynfekcji rąk dla mieszkańców, a także szpitali i służb miejskich. Zależy nam na bezpieczeństwie mieszkańców, a jednocześnie docierają do nas sygnały o problemach z dostępnością płynów z uwagi na wysokie zapotrzebowanie - mówi Tomasz Klima, dyrektor Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu.

- Dziękuję służbom miejskim i Panu Burmistrzowi, że zgodzili się wesprzeć nas, zapewniając bezpieczną dystrybucję do każdego mieszkania w Żywcu - dodaje.

Pierwsze płyny do dezynfekcji pojawią się w Żywcu w piątek, 10 kwietnia. Ich dystrybucją wśród mieszkańców zajmie się Urząd Miejski i jego służby. Każda butelka płynu dezynfekującego dotrze bezpośrednio i zachowaniem zasad bezpieczeństwa do każdego domu i mieszkania na terenie miasta.

To kolejny element zaangażowania Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu w czasie epidemii koronawirusa, po wsparciu Szpitala w Żywcu środkami przeznaczonymi na zakup potrzebnego w tym momencie sprzętu medycznego.

Grupa Żywiec aktywnie włączyła się w walkę ze skutkami COVID-19. Firma sfinansowała zakup sprzętu medycznego ratującego życie dla szpitali w miastach, gdzie warzy piwo, a także przekazała 1 milion złotych na zbiórkę na doposażenie służb medycznych prowadzonych przez Fundację Siepomaga. Firma wspiera także lokale gastronomiczne, które musiały wstrzymać działalność ze względu na epidemię.

Joanna Hamdan 10796 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.