Nestlé Polska wprowadza pakiet osłonowy dla pracowników

W ten sposób firma chce docenić i wesprzeć osoby, które odgrywają kluczową rolę podczas kryzysu epidemicznego, zapewniając utrzymanie dostaw żywności i zaspokajanie potrzeb Polaków.

Z myślą o 5 500 pracownikach, zatrudnionych w 8 lokalizacjach, Nestlé Polska wprowadza pakiet specjalnych świadczeń, których celem jest osłabienie wpływu epidemii na życie zawodowe i prywatne. Zobowiązania zostały podjęte przez firmę dobrowolnie i wykraczają ponad zapisy obowiązującego prawa. Nestlé wprowadza je na 3 miesiące z datą wsteczną od 16 marca - gdy w Polsce zostały zamknięte szkoły.

Jednym z elementów pakietu jest wypłata dodatkowej diety do miesięcznego wynagrodzenia dla pracowników, którzy codziennie wykonują swoje obowiązki na terenie firmy bez możliwości pracy zdalnej (może wynieść ok. 900 zł brutto).

Pakiet specjalnych świadczeń pracowniczych Nestlé obejmuje świadczenia dla pracowników zakładów produkcyjnych oraz działania osłonowe w przypadku zachorowania pracownika na COVID-19. Świadczenia objęły pracowników wszystkich działów i spółek Nestlé w Polsce zlokalizowanych w: Kaliszu, Kargowej, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Rzeszowie, Toruniu i Warszawie.

Dla pracowników, wykonujących zadania bezpośrednio na terenie zakładu pracy (tzw. pracownicy „frontline” - fabryk, centrów dystrybucyjnych, pracownicy administracyjni, sklepu firmowego, obsługujący przesyłki), Nestlé wprowadza dietę w wysokości 40 zł za każdy dzień wykonywania pracy na terenie zakładu. Diety te mają zrekompensować pracownikom niedogodności i dodatkowe koszty, związane z koniecznością pracy poza domem i bez możliwości pracy zdalnej. Obowiązują one wstecznie od 16 marca i będą wypłacane wraz z wynagrodzeniem.

Firma gwarantuje pracownikom ciągłość zatrudnienia i wypłatę wynagrodzenia zasadniczego przez 12 tygodni jeśli doszłoby do zawieszenia funkcjonowania fabryki lub centrum dystrybucyjnego z powodu zachorowania pracownika na COVID-19. Oznacza to, że Nestlé nie ograniczy zatrudnienia w razie konieczności czasowego zawieszenia funkcjonowania.

Nestlé wprowadza również specjalne świadczenia z myślą o sytuacji, w której na koronawirusa zachorowałby jeden z jej pracowników. Gwarantuje wypłatę 100% wynagrodzenia (nie zaś ustawowych 80%). Pracownik, dotknięty COVID-19, będzie miał zapewniony zwrot dodatkowych kosztów leczenia, które nie są refundowane przez ubezpieczenie.

Joanna Hamdan 10796 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.