Nielsen: sprzedaż online rośnie dwucyfrowo

W trzynastym tygodniu 2020 r. (23-29 marca) koszyk sprzedaży zmniejszył się o 8%. O tyle samo jednak wzrósł w ujęciu tygodniowym.

Nielsen odnotował kolejny tydzień ze spadkiem wartości koszyka.

- Polacy korzystają z wcześniejszych zapasów, które uzupełniają, dokupując przede wszystkim produkty świeże z krótkim terminem przydatności – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce. – Trend spadkowy mogą odwrócić nadchodzące święta. Pozostajemy w domach, częściej gotujemy i pieczemy chleb, co potwierdza m.in. kilkusetprocentowy wzrost sprzedaży drożdży. Ponieważ nie wychodzimy, używamy mniej kosmetyków pielęgnacyjnych. Rośnie świadomość konieczności dbania o higienę i dezynfekcję potwierdzona utrzymującymi się wzrostami produktów antybakteryjnych – dodaje.

Z danych Nielsena wynika, że w ujęciu rocznym wartość koszyka ogółem spadła o 8%. Była jednak wyższa niż tydzień wcześniej, również o 8%. Dwucyfrowo zwiększyła się wartość zakupów online – o 23%.

Nie jest zaskoczeniem, że najmocniej zwiększyła się sprzedaż żeli antybakteryjnych – o 2 tys.%, a także spirytusu – o 687% oraz drożdży – o 467%. Spadła natomiast – kosmetyków do twarzy (-61%), a także wody oraz świeżych ryb i owoców morza – o niemal jedną czwartą.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen.

Magdalena Weiss 2525 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.