Spar, Piotr i Paweł: zakupy z odbiorem osobistym

Usługa "zamów odbierz" staje się ostatnio coraz chętniej wykorzystywana przez sklepy spożywcze. Po m.in. Stokrotce i Żabce, teraz taką możliwość włącza do oferty sieć sklepów Spar oraz Piotr i Paweł. W e-commerce inwestują też drogerie.

Wasz Sklep Spar wprowadza rozwiązanie, które ma pomóc w rozładowaniu kolejek do sklepów sieci. Od 7 kwietnia aż do odwołania w wybranych placówkach Spar oraz wszystkich sklepach własnych Piotr i Paweł dla klientów dostępne będą specjalne ulotki z listą zakupową. Po uzupełnieniu zamówienia poza sklepem można zostawić ulotkę w przeznaczonym do tego miejscu – załoga sklepu skompletuje koszyk i zadzwoni do klienta, gdy zakupy będą gotowe do odebrania przy kasie, gdzie ten dokona za nie płatności. Rozwiązanie to umożliwi osobom młodszym realizację zakupów w godzinach dla seniorów.

Jak zapewnia Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep Spar, ulotka do składania zamówienia w sklepie jest bardzo prosta do wypełnienia – wystarczy jedynie podać nazwy produktów, które chcemy zakupić oraz liczbę ich sztuk, swoje imię i nazwisko oraz telefon, na który oddzwonimy, gdy zamówienie będzie już gotowe do odebrania przy kasie.

- Polecamy dokonywanie płatności bezgotówkowych – zarówno kasy, jak i terminale są na bieżąco dokładnie dezynfekowane. Nasi pracownicy używają także maseczek, jednorazowych rękawiczek oraz przyłbicy, aby zapewnić sobie oraz klientom bezpieczeństwo i komfort. W sklepach montowane są także bariery ochronne wykonane z pleksi. Ponadto wdrożono rotacyjne zmiany załogi sklepów - podkreśla Tomasz Syller.

W ostatnich dniach również Stokrotka zdecydowała się na uruchomienie usługi, który ma przyspieszyć/ułatwić zrobienie zakupów w sklepach jej sieci (szczegóły tutaj). Sprzedaż internetową testuje Żabka (szczegóły tutaj).

Auchan Retail Polska wprowadził nową formułę sprzedaży "Rezerwacja zestawów". Od 7. kwietnia br. klienci sieci mogą rezerwować online specjalnie przygotowane zestawy produktów, a następnie odebrać je z wyznaczonego na punktu (pisaliśmy o tym tutaj). Carrefour rozwija zaś współpracę z Glovo - chodzi oczywiście o dowóz zakupów (przeczytaj o tym tutaj).

Nie próżnują producenci i drogerie. Wszyscy starają się możliwie najszybciej umożliwić klientom sprawne zakupy, często z wykorzystaniem właśnie kanału e-commerce.

Z e-sklepem ruszyła Ziaja (pisaliśmy o tym tutaj), a drogeria Natura w Legionowie zrobi zakupy za klienta (tutaj). Mocno w platformę e-commerce zainwestowała Sephora.

Ilona Mrozowska 3578 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.