Żabka testuje sprzedaż internetową

Przez aplikację i dostarczanie produktów na zamówienie - podczas pandemii nowe rozwiązania mają ułatwić klientom zakupy. Sieć testuje dwie usługi - "Zamów i odbierz" oraz "Żabka do Domu". Sprawdź szczegóły.

Usługa "Zamów i odbierz” umożliwia zamówienie produktów poprzez aplikację żappka i odbiór ich wraz z płatnością w sklepie. Opcja ta na razie dostępna jest w ramach pilotażu w wybranych sklepach w Warszawie. Do 10 kwietnia łącznie 20 sklepów będzie realizować tę usługę.

Druga nowość „Żabka do domu” umożliwia dostawę zakupów do domu. Obecnie z tej usługi mogą korzystać klienci wybranych sklepów w centrum Poznania (dzielnice Jeżyce i Łazarz). Łącznie w pilotażu weźmie udział 30 sklepów.

O szczegółach będziemy informować na bieżąco.

Żabka podkreśla też, że w odpowiedzi na sytuację na rynku, dostosowała swoje sklepy stacjonarne do obecnych wymagań (godziny dla seniorów, bezpieczne odległość między klientami, pleksi, itp). Sieć podjęła ponadto decyzję o możliwości zmiany godzin funkcjonowania sklepów, przy czym nie wydłużyła ale skróciła ich czas pracy (od połowy marca). Teraz Żabki czynne są od 7.00 do 22.00 (a nie 6.00-23.00) , ale franczyzobiorcy mogą je wydłużać w zależności od potrzeb klientów.

Firma przeorganizowała również m.in. usługę odbioru i nadawania paczek. Teraz podczas przyjmowania i wydawania przesyłek kurierowi, obsługa sklepu nie ma konieczności poświadczania tej czynności podpisem na urządzeniu mobilnym przewoźnika czy na dokumentach przewozowych.

E-commerce w natarciu

W ostatnich dniach kolejne sieci, a także producenci i drogerie starają się sprostać wyzwaniu, jakim jest umożliwienie klientom zrobienie zdalnych zakupów.

Od 7 kwietnia aż do odwołania w wybranych placówkach Spar oraz wszystkich sklepach własnych Piotr i Paweł dla klientów dostępne będą specjalne ulotki z listą zakupową. Po uzupełnieniu zamówienia poza sklepem można zostawić ulotkę w przeznaczonym do tego miejscu – załoga sklepu skompletuje koszyk i zadzwoni do klienta, gdy zakupy będą gotowe do odebrania przy kasie, gdzie ten dokona za nie płatności. Rozwiązanie to umożliwi osobom młodszym realizację zakupów w godzinach dla seniorów (szczegóły tutaj).

Również Stokrotka zdecydowała się na uruchomienie usługi, który ma przyspieszyć/ułatwić zrobienie zakupów w sklepach jej sieci (szczegóły tutaj).

Auchan Retail Polska wprowadził nową formułę sprzedaży "Rezerwacja zestawów". Od 7. kwietnia br. klienci sieci mogą rezerwować online specjalnie przygotowane zestawy produktów, a następnie odebrać je z wyznaczonego na punktu (pisaliśmy o tym tutaj). Carrefour rozwija zaś współpracę z Glovo - chodzi oczywiście o dowóz zakupów (przeczytaj o tym tutaj).

Z e-sklepem ruszyła Ziaja (pisaliśmy o tym tutaj), a drogeria Natura w Legionowie zrobi zakupy za klienta (tutaj). Mocno w platformę e-commerce zainwestowała Sephora.

Ilona Mrozowska 3591 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.