Muszkieterowie zadowoleni z wyników w Europie

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca przedsiębiorców w czterech europejskich krajach, wypracowała w 2019 r. wzrost obrotów o 2,1%. Łączne obroty ośmiu szyldów należących do Muszkieterów oraz stacji paliw wyniosły 41,2 mld euro.

Jest jeszcze pion rolno-spożywczy, który wypracował wynik na poziomie 4,1 mld euro, zwiększając jednocześnie obrót całkowity Grupy w Europie w 2019 r. do 45,3 mld euro. Tym samym Grupa Muszkieterów, zrzeszająca 3 045 przedsiębiorców zarządzających 3 956 punktami sprzedaży, dowiodła znaczenia niezależnego handlu.

Udany rok dla Intermarché i Netto

Łączny obrót sieci Intermarché i Netto w Europie w 2019 r. sięgnął 27,5 mld euro bez udziału stacji paliw, a po ich włączeniu było to 37,2 mld euro. Wynik sieci Intermarché we Francji kształtował się na poziomie 23,5 mld euro bez udziału stacji paliw oraz 32 mld euro przy ich uwzględnieniu. Oznacza to wzrost o 1,9%. Sieć zawdzięcza m.in. wprowadzeniu modelu „Producenta i handlowca”, który spotkał się z pozytywnym reakcją konsumentów.

– W 2019 r. ponownie odnotowaliśmy wzrost obrotów naszych szyldów i dokonaliśmy postępu w zakresie wzmacniania naszych sieci – mówi Didier Duhaupand, prezes Grupy Muszkieterów. - Działając zgodnie z naszym modelem „Producent i Handlowiec”, opowiedzieliśmy się za bezkompromisowym spojrzeniem na niektóre wyzwania środowiskowe i społeczne, o czym świadczy wdrożenie wskaźnika Franco-Score – tłumaczy.

Dodaje również, że Grupa kontynuowała inwestycje w modernizację swoich fabryk, zintegrowanej logistyki czy systemów informacyjnych. W ubiegłym roku, gdy świętowano jubileusz 50-lecia obecności Muszkieterów na rynku, do Grupy dołączyło ponad 200 przedsiębiorców. To oznacza, że z końcem 2019 r. sieci spożywcze Grupy liczyły 2 659 punktów sprzedaży.

Wzrosty Bricomarché, Bricorama i Brico Cash

Szyldy z sektora DIY – Bricomarché, Bricorama i Brico Cash – dobrze radziły sobie w ubiegłym roku na arenie międzynarodowej. Wszystkie trzy sieci, wchodzące w skład Grupy Muszkieterów, zakończyły 2019 r. w Europie z obrotami wynoszącymi blisko 3,59 miliarda euro.

Bricomarché, Bricorama i Brico Cash, będące we Francji liderem wśród niezależnych przedsiębiorców i sieci proximity, zakończyły rok z łącznym obrotem 2,87 miliarda euro, co w porównaniu rok do roku oznacza wzrost o 2,6%. Za korzystne wyniki odpowiada m.in. atrakcyjność punktów handlowych, oferowany model współpracy oraz blisko setka nowych przedsiębiorców, którzy dołączyli do Grupy Muszkieterów w wyniku integracji z siecią Bricorama. Bardzo dobre wyniki w ubiegłym roku odnotowała także sieć Bricomarché, która w Polsce i Portugalii odnotowała wzrost kolejno o 10,7% i 8,6% w ujęciu rok do roku.

Grupa w Polsce

Muszkieterowie są zrzeszeniem prawie 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2019 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 7,74 mld złotych. W ciągu ponad 20 lat obecności w Polsce Centrala Grupy Muszkieterów zainwestowała w nieruchomości około 2 mld złotych. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.

 

Katarzyna Pierzchała 3493 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.