Jan Kolański o tym, jak pandemia zmienia nas jako konsumentów

Sam fakt, że zakupy nie są codzienną czynnością, na którą ot tak możemy sobie pozwolić, zmienia nasze zachowania zakupowe - mówi szef Coliana.

Jan Kolański, prezes firmy Colian:

Pandemia zmienia nas przede wszystkim jako ludzi. Doceniamy wiele rzeczy, które do tej pory były dla nas codziennością i do których nie przywiązywaliśmy większej wagi. Sam fakt, że zakupy nie są codzienną czynnością, na którą ot tak możemy sobie pozwolić, zmienia nasze zachowania zakupowe. Tak jak wspomniałem – w sklepach spędzamy mniej czasu i pojawiamy się w nich rzadziej. W zamian za to kupujemy więcej produktów na raz i staranniej je dobieramy. Produkty, które znajdują się w naszym portfolio są znane od dziesięcioleci. W tym kontekście nie sądzę, aby konsumenci z nich rezygnowali. Wręcz przeciwnie – w tym trudnym czasie, gdy wszystkie przyjemności zostały ograniczone, możemy sobie pozwolić na drobną rozkosz, jaką jest np. Śliwka Nałęczowska w czekoladzie.

Najistotniejsze zmiany dotyczą jednak naszej postawy w czasie kryzysu i niekoniecznie są one związane z naszymi przyzwyczajeniami zakupowymi. Ten czas pokazuje, że potrafimy się jednoczyć i nieść pomoc, gdy jest to potrzebne. Fakt, że wielu z nas decyduje się na niecodzienne gesty jest pokrzepiający. My również ruszyliśmy z akcją Colian Pomaga, w ramach której przekazaliśmy nasze produkty do szpitali przekształconych w ostatnim czasie w zakaźne. Dostawy częściowo zostały już zrealizowane. Szpital w Kaliszu otrzyma od nas 50 000 sztuk maseczek ochronnych. Inne instytucje, które znajdują się w miejscach naszych zakładów, również zostały objęte wsparciem. To bardzo ważne działania.

Wierzę również, że czas pandemii jest dla nas lekcją na przyszłość i od teraz będziemy zwracali większą uwagę na standardy higieny w większych skupiskach ludzi. Warto zauważyć, że z uwagi na ograniczenia w przemieszczaniu się czy wyłączenie wielu fabryk, korzyści czerpie nasza planeta. Środowisko to ważny aspekt naszej egzystencji, więc czas zacząć efektywnie działać w tym zakresie.

Grupa Colian ma w portfolio takie marki jak: : Goplana,  Solidarność, Jutrzenka, Grześki, Familijne, Jeżyki, Akuku!, Appetita, Siesta oraz Hellena.

Cały wywiad z Janem Kolańskim będzie można przeczytać w najbliższym wydaniu miesięcznika Handel.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.