InPost rozpoczął współpracę z miastami

InPost oddał na potrzeby Urzędu Miasta Gorzowa Wielkopolskiego dwa nowe, specjalistyczne paczkomaty. Sprawdź do czego służą, zwłaszcza że to dopiero początek ekspansji nowych paczkomatów na rynku.

Paczkomaty pozwolą mieszkańcom załatwiać sprawy urzędowe bez bezpośredniego kontaktu z urzędnikami – dokumenty można będzie nadać i odebrać za pośrednictwem urządzenia InPost. To odpowiedź na trwającą pandemię, a dokładnie na potrzebę bezkontaktowych usług. To pierwsza z szeregu planowanych instalacji na potrzeby miast w całej Polsce.

- Już wcześniej widzieliśmy możliwość stworzenia takiej usługi i nasz zespół R&D pracował nad koncepcją. Jednak dopiero na początku pandemii powołaliśmy dedykowany zespół naszych specjalistów z zadaniem przygotowania komercjalizacji koncepcji. Pracował on w zasadzie 24h na dobę i w ekspresowym tempie przygotował projekt, konieczną infrastrukturę sprzętową oraz architekturę IT - tłumaczy Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Podkreśla, że prezydent Gorzowa Wielkopolskiego, jako pierwszy stwierdził, że to jest świetny pomysł i rozwiązanie obecnych bolączek.

I tak pierwsze dedykowane paczkomaty oznaczone herbem miasta właśnie zostały postawione w Gorzowie Wielkopolskim. - Dodatkowo, aby maksymalnie ułatwić załatwianie spraw urzędowych, umożliwiliśmy mieszkańcom Gorzowa nadanie dokumentów z każdego innego paczkomatu na terenie miasta do paczkomatu „urzędowego”. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników – tłumaczy Rafał Brzoska.

Do teraz już kilka miast zwróciło się do InPostu z prośbą o pomoc w odblokowaniu urzędów.

Mieszkańcy mogą załatwić wybrane sprawy urzędowe przy pomocy paczkomatów InPost – wystarczy wypełnić formularz na stronie urzad24.inpost.pl/Gorzow i zanieść wymagane dokumenty do dowolnego, wybranego przez siebie paczkomatu na terenie miasta. Koszt nadania wynosi 5,99 zł. Odbieranie dokumentów nadanych przez urzędników do mieszkańców będzie możliwe w paczkomatch przy ulicy Sikorskiego 3-4 oraz przy ulicy Myśliborskiej 34, zlokalizowanych obok budynków Urzędu Miasta.

Na chwilę obecną Urząd Miasta w Gorzowie Wielkopolskim przyjmuje przez paczkomaty głównie sprawy do Wydziału Komunikacji – mieszkańcy mogą m.in.:

  • zarejestrować pojazd, 
  • zawnioskować o wydanie dowodów rejestracyjnych, kart pojazdu, pozwoleń czasowych oraz tablic rejestracyjnych,
  • zgłosić zbycie pojazdu, zmianę stanu faktycznego lub demontaż pojazdu, 
  • zawnioskować o wymianę dokumentów komunikacyjnych i ich weryfikację, co do zgodności z posiadaną ewidencją.

Przyjmowanych będzie również szereg innych wniosków, których wykaz znajdzie się na stronie Urzędu.

Ilona Mrozowska 3578 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.